Volkswagen Eos Forum banner

Het stuurwiel vervangen

817 views 10 replies 6 participants last post by  voxmagna  
#1 ·
Ik heb een 2008 Volkswagen Eos Turbo. Ik heb geen knoppen op het stuur om iets te bedienen. Heeft iemand ooit gehoord van de Raptor-stuurwielen? Degene die ik wil kopen is het volledig zwarte hout met een glanzende gouden cirkel in het midden van het stuur. Ik probeer erachter te komen of het op mijn voertuig past en welke exacte naaf ik ervoor moet hebben. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf, maar ze leggen de dingen niet echt duidelijk uit. Ik wil niet met de verkeerde producten komen te zitten en erachter komen dat het misschien niet compatibel is om te werken. Bedankt voor alle hulp die ik kan krijgen.

#4 · (Edited)
Er worden honderden goedkope autostuurwielen verkocht door autosloperijen omdat ze het gemakkelijkste onderdeel zijn om te verwijderen en er goed uitzien om op foto's te verkopen. 90% van het werk om een stuurwiel te modificeren is het verkrijgen van een wiel en knoppen om te communiceren met en te werken met de bestaande EOS-elektronica. Daarom stelt 2phast voor om naar V.W Golf-stuurwielen te kijken. Als je een stuurwiel zonder knoppen hebt, heb je nog een lange weg te gaan.

#5 ·
Ik heb een 2008 Volkswagen Eos Turbo. Ik heb geen knoppen op het stuur om iets te bedienen. Heeft iemand ooit gehoord van The Raptor Steering wheels? Degene die ik wil kopen is het volledig zwarte hout met een glanzende gouden cirkel in het midden van het stuur. Ik probeer erachter te komen of het op mijn voertuig past en welke exacte naaf ik ervoor moet kopen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf, maar ze leggen de dingen niet echt duidelijk uit. Ik wil niet met de verkeerde producten komen te zitten en erachter komen dat het misschien niet compatibel is. Bedankt voor alle hulp die ik kan krijgen.
Zou het legaal zijn om uw stuur met een airbag te vervangen door een stuur zonder airbag?
De website vermeldt ook niet dat deze geschikt zijn voor voertuigen die niet van Amerikaanse origine zijn, behalve Toyota.

• Like
Reactions: voxmagna
#10 ·
Zou het legaal zijn waar u zich bevindt om uw stuur met airbag te vervangen door een stuur zonder airbag?
De website vermeldt ook niet dat deze geschikt zijn voor andere voertuigen dan Toyota, die niet uit de VS afkomstig zijn.
Blijkbaar is het in de VS voor een winkel van derden verboden om een airbag te verwijderen. Maar het lijkt erop dat een doe-het-zelver dit wel mag. Iemand hieronder heeft de kwestie van de verzekering aan de orde gesteld en dan is er nog de kwestie van de algemene aansprakelijkheid.
Die houten sturen zijn erg mooi, maar......
Individuele staten kunnen hun eigen problemen opwerpen bij de voertuiginspectie.

#6 ·
Veel van hun wielen lijken voor Ford uit de VS te zijn, niet voor import. Ik heb goed gekeken onder de lederen bekleding van een V.W-wiel. Zeer sterk ali met strategische sneden in hun ontwerp die bij een botsing breken. Een airbag voorkomt niet dat het wiel en de stuurkolom uw borst raken. Worden deze aftermarket-wielen getest door crashtestpoppen, of wordt dat overgelaten aan de mensen die ze kopen? :)

#9 ·
Weet het niet zeker over beide vragen, ben ze allebei nog aan het bekijken. Wacht nog steeds tot het bedrijf contact met me opneemt. Ze hebben me wel gebeld, maar ik was op dat moment niet bereikbaar, dus ik heb de oproep gemist. Wacht af wat ze zeggen. Bedankt allemaal
Succes. Ik hoop dat het lukt.

• Like
Reactions: Low Low
#8 ·
Houd er rekening mee dat de verzekeringsmaatschappij het wellicht niet prettig vindt als u een aftermarket/niet-airbag-stuur gebruikt als er iets gebeurt.

#11 ·
Om een airbag te verwijderen, zou je het complete systeem of de herkenning van de airbag in het stuurwiel opzettelijk moeten uitschakelen. Dit omvat hacks die geen enkele gerenommeerde garage zou uitvoeren. De OP moet uitzoeken wat te doen met het airbaglampje voordat de verkoper van het stuurwiel terugbelt met de crashtestgegevens en video.