Volkswagen Eos Forum banner

Immobilizer aktywny i miga - Nie uruchamia się

30K views 21 replies 8 participants last post by  voxmagna  
#1 ·
Cześć, eksperci VW Eos. Mam nadzieję, że możecie mi pomóc, a właściwie mojej przyszłej teściowej, żeby jej auto znowu działało. Nie jestem pewien, czy było to już omawiane, ponieważ jestem nowy na tej stronie i nie mogłem znaleźć wątku z dokładnie tym problemem i pytaniem, które mam w związku z nim.

Po pierwsze, szczegóły samochodu to:

2007 VW Eos (Australia RHD)

Automatyczna – 2.0L TDI

VIN: WVWZZZ1FZ7V029658

Problem polega na tym, że immobilizer nie pozwala na uruchomienie samochodu na dłużej niż 1 sekundę, zanim się wyłączy. Kontrolka immobilizera miga i na ekranie wyświetla się komunikat „Immobilizer aktywny”. Próbowałem wszystkich typowych trików, w tym nowej baterii w samochodzie i pilotach, próby uruchomienia z innego pojazdu, pozostawiania kluczyka w samochodzie na określony czas (w zależności od tego, jakie inne wątki już przeczytałem). Ślusarz powiedział, że to nie kluczyk wymaga ponownego kodowania (nie zadziałało), a inny ekspert VW (używam tego terminu luźno), który przyszedł, doradził, że to czytnik kodu stacyjki ma problem i muszę go po prostu wymienić.

Samochód zrobił to kilka razy kilka tygodni wcześniej, ale kiedy próbowali ponownie uruchomić samochód, po prostu uruchomił się ponownie bez problemów, co w mojej głowie mówi mi, że to tak naprawdę nie był kod, ale coś wadliwego, co go odczytuje?

Cóż, wszystkie badania mówią mi, że jeśli wymienię czytnik kodu, to wszystko inne nadal będzie wymagało ponownego zakodowania, ponieważ nie rozpozna czytnika? Czy to prawda? A jeśli tak, czy można to zrobić tylko przez dealera VW i zakładam, że będą chcieli mojego pierworodnego, aby za to zapłacić? Potencjalnie cały system immobilizera jest uszkodzony?

Moje pytanie brzmi, czy w takim przypadku mogę po prostu kupić kompletny zestaw ECU, w tym kluczyki, zestaw wskaźników, jednostkę ECU i stacyjki zarówno drzwi, jak i zapłonu, i wymienić to wszystko, a wszystko będzie dobrze? Następne pytanie brzmi, czy inne jednostki nie zarejestrują się wtedy w nowym ECU i czy wszystko będzie musiało zostać ponownie zaprogramowane?

Zasadniczo szukam pomocy, jak obejść ten głupi problem tak tanio, jak to możliwe, dla mojej 75-letniej teściowej (i tak, ona jest naprawdę miła).

Samochód jest również uwięziony w piwnicy bez dostępu dla lawety i ogromnego podjazdu, więc wydostanie go do kogoś jest problemem.

Dzięki wszystkim, czekam na wszelkie odpowiedzi i pomoc, jaką mogę uzyskać.
 
#11 ·
Jeśli podważysz osłonę otaczającą dźwignię zmiany biegów, możesz ją zignorować i włożyć na luz, a następnie odholować (za pomocą liny holowniczej lub sztywnego drążka, jeśli są fragmenty z górki) z innym samochodem, do miejsca, w którym laweta może ją podpiąć (lub platforma itp.).

Jeśli nie jesteś pewien diagnozy "ekspertów VW", to musi trafić do innego niezależnego warsztatu lub dealera, kogoś, kto może go zeskanować i odczytać kody diagnostyczne - czego nie mogę zrobić siedząc w szlafroku wcześnie rano po drugiej stronie świata.

Powodzenia!
Dzięki Paul za informację o usunięciu osłony, aby przejść na luz. Mogę to wyjąć w razie potrzeby, po prostu próbuję znaleźć rozwiązanie, jeśli to możliwe przed zrobieniem tego. Udam się do dealera, jeśli nie znajdę innego rozwiązania.
 
#10 ·
Aby wykluczyć problem z chipem immobilizera, czy próbowałeś obu kluczy? (zakładając oczywiście, że masz dwa)

Możesz mieć awarię cewki czytnika immobilizera, która wymagałaby wymiany, ale nie sądzę, żeby można było wymienić tylko cewkę, jest ona zintegrowana z zamkiem

Naprawdę musisz podłączyć VCDS i zobaczyć, jaki rodzaj błędu jest generowany
Dzięki 2Phast,

Spróbuję pobrać VCDS i zobaczyć, jakie kody się pojawią i ponownie je opublikuję. Nie będę mógł się tym zająć przez kilka dni, ale zobaczę, jak mi pójdzie. Wygląda na to, że cewka jest częścią całego zamka, więc będę musiał to sprawdzić. Dzięki również za film o kluczu, ponieważ być może będę musiał je zamienić, jeśli dostanę nową wkładkę itp.

Również tak, próbowałem obu kluczy i bez powodzenia.

Dzięki
 
#4 · (Edited)
Cóż, wszystkie badania mówią mi, że jeśli wymienię czytnik kodu, to wszystko inne nadal będzie musiało zostać ponownie zakodowane, ponieważ nie rozpozna czytnika? Czy to prawda?
To nie jest to, co myślisz. Bębenek zamka zapłonu zawiera cewkę. To tak naprawdę nie jest czytnik, to tylko sposób na zrobienie dwóch rzeczy: zasilanie chipa immo w pilocie i bezprzewodowe odbieranie kodu z powrotem, który następnie jest przetwarzany przez ECU, aby był ważny lub nieważny. Oczywiście, aby system działał, chip w pilocie musi być dobry, cewka przesyłająca zasilanie i dane kodowe musi być dobra, a ECU odbierający dane musi mieć połączenie z tym, co zostało już zapisane przez dealera lub ślusarza (sparowane). ECU jest zatem na stałe zakodowane, aby pasowało do pilotów, a każdy pilot ma inny kod przypisany w zapisanej tabeli danych. Ze względów bezpieczeństwa dane opuszczające pilota są szyfrowane i deszyfrowane w ECU po ich odczytaniu. Myślałem, że cewki wykrywające zamek zapłonu można kupić osobno? jeśli nie, to jest częścią zamka. Pary ECU i pilotów można zwykle ponownie sparować tylko przez dealera lub (mobilnego) ślusarza za pomocą narzędzi programowych. Ponowne parowanie wymaga najpierw wymazania wszystkich istniejących par kodów, a wszystkie piloty muszą być dostępne podczas ponownego kodowania. Wszystkie Twoje obawy dotyczące rozruchu martwią mnie, ponieważ tego rodzaju rzeczy mogą uszkodzić moduły elektroniczne. Pilot nie może być zakryty (ekranowany) przez fantazyjną metalową klapkę. Cewka wykrywająca ma bardzo krótki zasięg do zewnętrznego pierścienia zamka zapłonu, może nie więcej niż cal lub dwa? W zależności od pilota, kiedyś można było wyjąć ostrze (lub zrobić kopię), włożyć ostrze klucza do stacyjki, a następnie obserwować diodę immo na drzwiach podczas przesuwania pilota z kontaktu ze stacyjką dalej. Powinien przestać migać blisko (immo wyłączone), a następnie migać w pewnej odległości (immo włączone). Wspomniałeś o wymianie wielu modułów - Wszystkie są bardzo drogie i nadal wymagają wyrafinowanych narzędzi programowych dealera lub ślusarza samochodowego, ponieważ jako nowe nie ma konfiguracji parowania kodów. Jeśli naprawdę chcesz ukraść tego EOS-a z parkingu, możesz zlecić ponowne mapowanie ECU z opcją 'immo off'! Prawdopodobnie lepiej najpierw przyjrzeć się cewce wykrywającej zamek zapłonu, która jest najtańszą i najłatwiejszą do wymiany częścią. To tylko element pasywny, chociaż nie spodziewam się, że ulegnie awarii. vcds powie Ci, czy występuje poważna usterka modułu (zasilanie itp.), ale wszystko, co mówi Ci o kodowaniu immo, to liczba razy, kiedy immo działało. Nie pomoże Ci to w szyfrowanym parowaniu kodów, ponieważ byłby to problem z bezpieczeństwem. Nie jestem w 100% pewien, ale kiedy dealer lub ślusarz próbuje ponownie sparować piloty i ECU, pierwszą rzeczą, która się dzieje, jest wymazanie wszystkich istniejących par kodów. Jeśli masz usterkę cewki wykrywającej lub okablowania, nie jestem pewien, czy to pozostawiłoby Twój ECU bez poprzednich par kodów, a wymiana cewki wykrywającej może spowodować tę samą usterkę? Kiedy dealer lub indy próbowali ponownie zakodować, mogli Ci powiedzieć, czy oryginalne pary kodów nadal znajdowały się w ECU, czy też zostały teraz wymazane? Możesz spróbować pozostawić dobrą, w pełni naładowaną baterię odłączoną na jeden dzień, a następnie podłączyć ją ponownie, unikając jakichkolwiek łuków i iskier na zaciskach. Spowoduje to ponowne załadowanie tabeli danych immo. Ale jeśli została wymazana podczas poprzednich prób ponownego kodowania, nadal nie będzie działać. Jeśli samochód można wjechać na ten parking w piwnicy, inny samochód (nie wysoki holownik) może do niego podjechać, przymocować linę holowniczą (automatyczna zmiana w neutralny) i wyciągnąć go. Zamiast próbować naprawić to samemu i nigdzie nie dotrzeć, wyjmij samochód z piwnicy i zanieś go do dealera lub indy, który może zdiagnozować problem i go naprawić.
 
#5 ·
To nie jest to, co myślisz. Bębenek zamka zapłonu zawiera cewkę. To tak naprawdę nie jest czytnik, to tylko sposób na zrobienie dwóch rzeczy: zasilanie chipa immo w pilocie i bezprzewodowe odbieranie kodu z powrotem, który następnie jest przetwarzany przez ECU, aby był ważny lub nieważny. Oczywiście, aby system działał, chip w pilocie musi być dobry, cewka przesyłająca zasilanie i dane kodowe musi być dobra, a ECU odbierający dane musi mieć połączenie z tym, co zostało już zapisane przez dealera lub ślusarza (sparowane).

W związku z tym ECU jest na stałe zakodowane, aby pasowało do pilotów, a każdy pilot ma inny kod przypisany w zapisanej tabeli danych. Ze względów bezpieczeństwa dane opuszczające pilota są szyfrowane i deszyfrowane w ECU po ich odczytaniu. Myślałem, że cewki czujnikowe zamka zapłonu można kupić osobno? Jeśli nie, to część zamka. Pary ECU i pilotów mogą być zwykle ponownie sparowane tylko przez dealera lub (mobilnego) ślusarza za pomocą narzędzi programowych. Ponowne parowanie wymaga najpierw wymazania wszystkich istniejących par kodów, a wszystkie piloty muszą być dostępne podczas ponownego kodowania. Wszystkie Twoje obawy dotyczące rozruchu mnie martwią, ponieważ tego rodzaju rzeczy mogą uszkodzić moduły elektroniczne. Pilot nie może być zakryty (ekranowany) przez fantazyjną metalową osłonę typu flip. Cewka czujnikowa ma bardzo krótki zasięg do zewnętrznego pierścienia zamka zapłonu, może nie więcej niż cal lub dwa? W zależności od pilota, kiedyś można było wyjąć ostrze (lub zrobić kopię), włożyć ostrze klucza do zapłonu, a następnie obserwować diodę immo na drzwiach podczas przesuwania pilota z kontaktu z zamkiem zapłonu dalej. Powinien przestać migać blisko (immo wyłączone), a następnie migać w pewnej odległości (immo włączone).

Wspomniałeś o wymianie wielu modułów - Wszystkie są bardzo drogie i nadal wymagają wyrafinowanych narzędzi programowych dealera lub ślusarza samochodowego, ponieważ jako nowe nie ma konfiguracji parowania kodów. Jeśli naprawdę chcesz ukraść tego EOS z parkingu, możesz zlecić ponowne mapowanie ECU z opcją 'immo off'! Prawdopodobnie lepiej najpierw przyjrzeć się cewce czujnikowej zamka zapłonu, która jest najtańszą i najłatwiejszą do wymiany częścią. To tylko element pasywny, chociaż nie spodziewam się, że ulegnie awarii.

vcds powie Ci, czy występuje poważna usterka modułu (zasilanie itp.), ale wszystko, co mówi Ci o kodowaniu immo, to liczba razy, kiedy immo działało. Nie pomoże Ci to w szyfrowanym parowaniu kodów, ponieważ byłby to problem z bezpieczeństwem. Nie jestem w 100% pewien, ale kiedy dealer lub ślusarz próbuje ponownie sparować piloty i ECU, pierwszą rzeczą, która się dzieje, jest wymazanie wszystkich istniejących par kodów. Jeśli masz usterkę cewki czujnikowej lub okablowania, nie jestem pewien, czy to pozostawiłoby Twoje ECU bez poprzednich par kodów, a wymiana cewki czujnikowej może dać tę samą usterkę? Kiedy dealer lub indy próbowali ponownie zakodować, mogli Ci powiedzieć, czy oryginalne pary kodów nadal były w ECU, czy też zostały teraz wymazane?

Możesz spróbować pozostawić dobry, w pełni naładowany akumulator odłączony na jeden dzień, a następnie podłączyć go ponownie, unikając jakichkolwiek łuków i iskier na zaciskach. Spowoduje to ponowne załadowanie tabeli danych immo. Ale jeśli została wymazana podczas poprzednich prób ponownego kodowania, nadal nie będzie działać.

Jeśli samochód można wjechać do tego parkingu w piwnicy, inny samochód (nie wysoki wózek widłowy) może do niego podjechać, przymocować linę holowniczą (automatyczna zmiana na neutralny) i wyciągnąć go. Zamiast próbować naprawić to samemu i nigdzie nie dotrzeć, wyjmij samochód z piwnicy i zanieś go do dealera lub indy, który może zdiagnozować problem i go naprawić.
Cewka czujnikowa jako oddzielny element będzie zależała od roku produkcji pojazdu. Ponieważ nie zagłębiałem się w to głęboko, nie znam roku odcięcia.

Możesz rozłożyć kluczyk typu flip, pod naklejką VW znajduje się śruba (która zostanie zniszczona w tym procesie), kluczyk jest pod napięciem sprężyny, więc ostrożnie otwórz dwie połówki i upewnij się, że chip immobilizera (mała kapsułka) nie wypadnie i nie zgubi się, siedzi w obszarze przypominającym pudełko i nie jest zabezpieczony wewnątrz obudowy klucza (przynajmniej nie w przypadku kluczy amerykańskich, nawet jeśli zamówisz nowy)

 
#6 ·
Dla roku 2007 cewka immo jest częścią zespołu zamka. Nie sprawdzałem, czy te dwie części można jakoś rozdzielić.
 
#7 · (Edited)
Możesz rozebrać kluczyk scyzoryk, pod naklejką VW znajduje się śruba (która zostanie zniszczona w tym procesie),
Nie tak łatwo. Istnieją co najmniej 2 wersje kluczyka scyzoryka. Wczesna wersja, taka jak MY07, ma luźny układ RFID immo. chip w narożnej kieszeni obudowy klucza, który dość łatwo się rozpada po znalezieniu ukrytej śruby pod etykietą. Ślusarze samochodowi przechowują mnóstwo tych małych szklanych rurowych chipów rfid, każdy z innym kodem, które można odczytać w kuchence mikrofalowej.

W późniejszych wersjach kluczyka scyzoryka przylutowali układ immo do płytki drukowanej i celowo utrudnili otwarcie zespołu obudowy. Udało mi się dostać do środka bez niszczenia go po obejrzeniu tego filmu. Bez filmu zniszczyłbym obudowę kluczyka, zanim odkryłbym, jak przebiegli byli, nie chcąc, aby ludzie go otwierali:


Jeśli chodzi o cewkę odbiorczą immo, to nie jest to rozstrzygający test, ale jeśli NIE jest to zwarcie lub obwód otwarty i mierzy indukcyjność i pewien opór, powinno być w porządku. Kiedyś zawiesiłem oscyloskop na moim i mogłem odebrać sygnał zasilania o niskiej częstotliwości + osadzony strumień danych z pilota, gdy zbliżył się do stacyjki. Miałem pewne problemy z czułością immo, ale byłem w stanie potwierdzić, dokonując porównań z innymi markami V.W, że cewka odbiorcza miała podobną czułość.

Ważne jest, aby wiedzieć, że istnieją różnice w pilotach podczas poszukiwania używanych do ponownego kodowania i ponownej adaptacji immo. Zdalne otwieranie drzwi wydaje się być uniwersalne dla obu wersji i jest traktowane jako niskopoziomowe zabezpieczenie, ale myślę, że późniejsze piloty używały wyższego 12-bitowego (?) kodu immo dla zwiększenia bezpieczeństwa, który byłby kompatybilny tylko z późniejszym ECU?
 
#8 ·
To nie takie proste. Istnieją co najmniej 2 wersje kluczyka typu scyzoryk. Wczesna wersja, jak MY07, ma luźny chip RFID immo. w narożnej kieszeni obudowy kluczyka, który dość łatwo się rozpada po znalezieniu ukrytej śruby pod etykietą. Ślusarze samochodowi mają mnóstwo tych małych szklanych, rurowych chipów rfid, każdy z innym kodem, które można odczytać za pomocą mikrofal.

W późniejszych wersjach kluczyka chip immo został przylutowany do płytki drukowanej i celowo utrudniono otwarcie zespołu obudowy. Udało mi się dostać do jednego bez jego niszczenia po obejrzeniu tego filmu. Bez filmu zniszczyłbym obudowę kluczyka, zanim odkryłbym, jak sprytni byli, nie chcąc, żeby ludzie go otwierali:


Jeśli chodzi o cewkę odbiorczą immo, to nie jest to rozstrzygający test, ale jeśli NIE ma zwarcia ani obwodu otwartego i mierzy indukcyjność i pewien opór, powinno być w porządku. Kiedyś zawiesiłem oscyloskop na swoim i mogłem odebrać sygnał mocy o niskiej częstotliwości + osadzony strumień danych z kluczyka, gdy zbliżył się do stacyjki. Miałem pewne problemy z czułością immo, ale byłem w stanie potwierdzić, porównując z innymi markami V.W, że cewka odbiorcza miała podobną czułość.

Ważne jest, aby wiedzieć, że istnieją różnice w kluczykach, gdy szukasz używanych, aby ponownie zakodować i zaadaptować immo. Zdalne otwieranie drzwi wydaje się być uniwersalne dla obu wersji i jest traktowane jako niskopoziomowe zabezpieczenie, ale myślę, że późniejsze kluczyki używały wyższego 12-bitowego (?) kodu immo dla zwiększenia bezpieczeństwa, który byłby kompatybilny tylko z późniejszym ECU?
Ten, który zamieściłem, jest z lat 2006-2010, ten, do którego się odnosisz, jest od 2011 roku. Osobiście nie rozebrałem jeszcze żadnego z nich.
 
#9 ·
Zrobiłem obie rzeczy. Nadal masz dość łatwy dostęp do wymiany baterii, ale nie chcą, żebyś bez trudu dostał się do płyt obwodów. Plastikowe wypustki, które trzymają kluczyk scyzorykowy w kilku moich wczesnych i późnych pilotach, zużyły się i wymieniłem obudowy na klony z Fleabay.
 
#15 ·
Cześć Wszystkim,
Ok, więc miałem bardzo podobny problem do OP i jak dotąd nie udało mi się go rozwiązać. Mamy 2007 2.0T manual. Oto co się wydarzyło:
  • Wypróbowano wszystkie powyższe sugestie
  • Samochód został odholowany do niezależnego warsztatu specjalizującego się w euro
  • Przeprowadzili wszystkie diagnozy i poinformowali, że część immobilizera w samochodzie (zamiast kluczyków) uległa awarii i wymaga wymiany.
  • Układ immobilizera jest podobno częścią zestawu wskaźników, więc cały zestaw musi zostać wymieniony
  • Próbowali 'wyprogramować' immobilizer, aby samochód go nie aktywował, ale się nie udało
  • Następnie najgorsza wiadomość - BRAK ZAPASÓW NA ŚWIECIE zamiennego zestawu wskaźników - i brak informacji, kiedy może być dostępny.
  • Spędzili tygodnie szukając używanego, bez powodzenia
  • Następnie znalazłem jeden za pośrednictwem samochodu, który pojawił się w Internecie do kasacji. Kupiłem zestaw wskaźników i dostarczyłem go do warsztatu
  • Nie udało im się zaprogramować go w moim samochodzie, więc wracamy do punktu wyjścia :cry:
Moje pytanie brzmi więc: czy ktoś wie, gdzie można znaleźć nowy zestaw wskaźników lub zna inny możliwy sposób rozwiązania tego problemu? Wygląda na to, że ten głupi mały problem elektroniczny może doprowadzić do kasacji samochodu!!!

Wszelka pomoc lub sugestie mile widziane!

Paul

Perth, WA
 
#16 ·
Immo są podchwytliwe. Problem należy potwierdzić jako spowodowany modułem immo deski rozdzielczej, który jest podchwytliwy i tylko dealerzy oraz niektórzy ślusarze mogą go przeprogramować, aby sparować piloty.

Najpierw proste rzeczy: Chip immo w pilocie jest zasilany bezprzewodowo przez cewkę wokół stacyjki. Przyzwoity ślusarz samochodowy może powiedzieć, czy cewka pętli działa. Następnie dane z chipa pilota muszą zostać odczytane i muszą być zgodne z pilotem. Spróbuj innego pilota, o którym wiesz, że działał, jeśli go masz. ECU powinien mieć zapisane wpisy kodów dla każdego kluczyka pilota, który działał. Czy kody są nadal zapisane? Często warsztaty mogą wpaść w bałagan i próbować ponownie zaprogramować piloty. Aby to zrobić, muszą wyczyścić wszystkie istniejące zapisane kody. Jeśli pierwotna usterka była związana z cewką, Twój samochód nie ma już kodów parowania immo i nie będzie można ponownie sparować ich z żadnymi pilotami. Jakikolwiek problem z cewką zapłonową należy wyeliminować ponad wszelką wątpliwość. To sprawia, że ​​zastanawiam się, czy to powód, dla którego używany zestaw wskaźników nie działał? Kiedyś zrobiłem testową cewkę wyszukiwania i przyjrzałem się zasilaniu i transferowi danych handshake między pilotem a cewką stacyjki. Ale to zbyt skomplikowane dla większości.

Oto opcja nuklearna dla usterki immo, której nie możesz rozwiązać: Zleć ponowne mapowanie ECU, możesz wybrać poziom strojenia, jeśli chcesz, ale dodatkowo wybierz opcję „usuń immo”. Najlepiej znaleźć tunera wysyłkowego z dobrymi recenzjami, wyjąć ECU i zwrócić go z usuniętym immo. Ostrzeżenie: Jeśli zabierzesz swój samochód w pobliże dealera, a on ponownie wgra Twój ECU do ustawień fabrycznych, Twoje strojenie zostanie utracone, a problemy z immo powrócą. Nie możesz wykonywać żadnych prac nad immo. za pomocą zwykłych narzędzi diagnostycznych dla majsterkowiczów. Wybrałbym albo dealera, albo ślusarza samochodowego. Kody dostępu fabrycznego są wymagane do zrobienia czegokolwiek z immo. a diagnostyka V.W może ich używać. Ślusarze samochodowi mają tendencję do używania narzędzi do hakowania oprogramowania w celu odkrywania fabrycznych kodów dostępu, podczas gdy V.W pobiera je z bazy danych mothership za pomocą numeru VIN.
 
#17 ·
Witajcie eksperci VW Eos. Mam nadzieję, że możecie mi pomóc lub właściwie mojej przyszłej teściowej, aby ją uruchomić. Nie jestem pewien, czy było to wcześniej omawiane, ponieważ jestem nowy na tej stronie i nie mogłem znaleźć wątku z tym konkretnym problemem i pytaniem, które mam w związku z nim.

Po pierwsze, szczegóły samochodu to

2007 VW Eos (Australia RHD)

Automatyczna – 2.0L TDI

VIN: WVWZZZ1FZ7V029658

Problem jest więc taki, że immobilizer nie pozwala na uruchomienie samochodu na dłużej niż 1 sekundę przed wyłączeniem. Kontrolka immobilizera miga i na ekranie pojawia się napis Immobilizer Active. Próbowałem wszystkich zwykłych sztuczek, w tym nowej baterii w samochodzie i pilotach, próby uruchomienia z innego pojazdu, pozostawienia kluczyka w samochodzie na określony czas (w zależności od tego, jakie inne wątki już przeczytałem). Ślusarz powiedział, że to nie kluczyk wymaga ponownego zakodowania (nie zadziałało), a inny ekspert VW (używajmy tego terminu luźno), który przyszedł, doradził, że to czytnik kodu w stacyjce ma problem i po prostu muszę go wymienić.

Samochód robił to kilka razy kilka tygodni wcześniej, ale kiedy próbowali ponownie uruchomić samochód, po prostu uruchomił się ponownie bez problemów, co w mojej głowie mówi mi, że to tak naprawdę nie był kod, ale coś wadliwego, co go odczytuje?

Cóż, wszystkie badania mówią mi, że jeśli wymienię czytnik kodu, to wszystko inne nadal będzie wymagało ponownego zakodowania, ponieważ nie rozpozna czytnika? Czy to prawda? A jeśli tak, czy może to zrobić tylko dealer VW i zakładam, że będą chcieli mojego pierworodnego, żeby za to zapłacić? Potencjalnie cały system immobilizera jest uszkodzony?

Moje pytanie brzmi, czy w takim razie mogę po prostu kupić kompletny zestaw ECU, w tym klucze, zestaw wskaźników, jednostkę ECU i stacyjki zarówno drzwi, jak i zapłonu i wymienić to wszystko i wszystko będzie dobrze? Następne pytanie brzmi, czy inne jednostki nie zarejestrują się wtedy w nowym ECU i czy wszystko trzeba będzie i tak przeprogramować?

Zasadniczo szukam pomocy, jak obejść ten głupi problem tak tanio, jak to możliwe, dla mojej 75-letniej teściowej (i tak, ona jest naprawdę miła).

Samochód jest również uwięziony w piwnicy bez dostępu dla lawety i ogromnego podjazdu ze spadkiem, więc wydostanie go do kogoś jest problemem.

Dzięki wszystkim, czekam na wszelkie odpowiedzi i pomoc, jaką mogę uzyskać.
Miałem ten problem. Wymieniłem stacyjkę (£9 ebay), ponieważ dowiedziałem się, że to również może powodować podskakiwanie szyb w górę i w dół. To nie zadziałało. Zauważyłem, że w jednym z moich pilotów wyczerpała się bateria, więc włożyłem nową baterię. To nie wyłączyło immobilizera, ale pilot zaczął ponownie działać, więc odłączyłem akumulator na pół godziny, a następnie ponownie go podłączyłem. Problem rozwiązany! Również moje okna już nie podskakują w górę i w dół, więc zgaduję, że ma to związek z nowym przełącznikiem.
 
#18 ·
Miałem ten problem. Wymieniłem stacyjkę (9 funtów ebay), ponieważ dowiedziałem się, że to również może powodować podskakiwanie szyb w górę i w dół. To nie zadziałało. Zauważyłem, że jednemu z moich pilotów do kluczyków rozładowała się bateria, więc włożyłem nową baterię. To nie wyłączyło immobilizera, ale pilot do kluczyków zaczął znowu działać, więc odłączyłem akumulator na pół godziny, a następnie podłączyłem go ponownie. Problem rozwiązany! Również moje szyby już nie podskakują w górę i w dół, więc zgaduję, że ma to związek z nowym przełącznikiem.
Problem powrócił! Odłączenie akumulatora tym razem nie działa
 
#22 ·
Jeśli coś tak prostego jak to nie działa, najlepiej udać się do dealera lub ślusarza samochodowego ze wszystkimi kluczykami do pilota lub poprosić kogoś mobilnego, aby do Ciebie przyjechał? Mają specjalistyczne oprogramowanie do sprawdzania i ponownego kodowania immobilizera, jeśli jest to wymagane. Żadna diagnostyka DIY nie może tego zrobić bez znajomości specjalnych kodów dostępu fabrycznego.