Volkswagen Eos Forum banner

RCD360 Pro Radio Review en installatie

1 reading
24K views 13 replies 5 participants last post by  aku-aku  
#1 ·
#4 ·
Ik vraag het omdat ik tot op heden niemand heb gezien die de head unit die u gebruikt gemakkelijk of succesvol heeft aangepast aan een DynAudio versterker/systeem. Ik blijf hopen op een doorbraak.

#5 ·
Ik vraag het omdat ik tot op heden nog niemand gemakkelijk of succesvol de head unit die u gebruikt heb zien aanpassen aan een DynAudio versterker/systeem. Ik blijf hopen op een doorbraak.
Ik heb een paar berichten gelezen van Fender Audio-bezitters en Dynaudio-bezitters die aangaven dat je wat programmering nodig had om het te laten werken. Iets wat lijkt op het overschakelen van Premium 7 naar Dynaudio met VCDS. Daarna moest, denk ik, de batterij worden losgekoppeld. Misschien wil je wat meer zoeken, ik kwam dat tegen toen ik op zoek was naar info over het achteraf inbouwen van Dynaudio-luidsprekers.

#6 ·
Uitstekende vondst en leuke video! Ik heb erover nagedacht om naar RCD330+ te gaan en zal waarschijnlijk de stekker eruit trekken vanwege je gids. Ik keek naar een 187E/F en die kosten bijna $300 all in! Vragen:

1. Heb je geprobeerd de knoppen aan de rechterkant van het stuur te gebruiken en werken ze met jouw setup?

2. Heb je geprobeerd te bellen via bluetooth? Sommigen zeiden dat de microfoon op zowel de telefoon als de RCD-units tegelijkertijd aanstaat, wat echo veroorzaakt.

3. Heb je daadwerkelijk geprobeerd de firmware te upgraden? Sommigen zeiden dat de RCD360 niet gemakkelijk kan worden geĂĽpgraded?

Bedankt en ik kijk uit naar meer video's van je!

#7 ·
Uitstekende vondst en leuke video! Ik heb erover nagedacht om naar RCD330+ te gaan en zal waarschijnlijk de stekker eruit trekken vanwege je gids. Ik keek naar een 187E/F en ze zijn bijna $300 all in! Vragen:

1. Heb je geprobeerd de knoppen aan de rechterkant van het stuur te gebruiken en werken ze met je setup?

2. Heb je geprobeerd te bellen via bluetooth? Sommigen zeiden dat de microfoon op zowel de telefoon als de RCD-units tegelijkertijd aanstaat, wat echo veroorzaakt.

3. Heb je daadwerkelijk geprobeerd de firmware te upgraden? Sommigen zeiden dat de RCD360 niet gemakkelijk kan worden geĂĽpgraded?

Bedankt en ik kijk uit naar meer video's van je!
De knoppen aan de rechterkant bedienen de MFD op mijn voertuig, ze bedienen geen functies op de radio. De mijne functioneren zoals het hoort.

Ik heb één testgesprek gevoerd en de beller hoorde wat ruis, maar meldde geen echo. Ik moet nog wat meer testgesprekken voeren om te zien wat dat probleem is.

Ik heb niet geprobeerd de firmware te updaten. Voor zover ik weet kunnen NoName-units worden geĂĽpgraded, maar kunnen benoemde versies zoals Desay niet worden geĂĽpgraded.

#9 ·
Update; Het lijkt er dus op dat de omhoog/omlaag-knoppen op het stuur (rechterkant) zowel de afgespeelde nummers als het MFD-menu tegelijkertijd bedienen. Mijn vorige uitspraak werd gedaan omdat ik alleen het MFD zag worden gemanipuleerd en ik op dat moment geen muziek afspeelde.

Op dit moment is de Bluetooth-functionaliteit met mijn iPhone verschrikkelijk. Geen echo of statische ruis, maar ontvangers van oproepen die via de RCD360 worden gedaan, vertellen me dat het geluid onduidelijk is. Ik heb niet meer informatie over dit probleem kunnen vinden, behalve een paar vermeldingen van vergelijkbare problemen als gevolg van het tegelijkertijd verbinden van de telefoon via Bluetooth en CarPlay. Dus de volgende stap is experimenteren met het gebruik van het een of het ander en niet beide om te zien of dat het probleem oplost.

#12 ·
Voordat u de gateway vervangt, haalt u uw VCDS of OBDeleven tevoorschijn en noteert u de codering en de installatielijst.

Verwijder het kickpaneel aan de bovenkant van de voetenruimte van de bestuurder - draai de twee T20-schroeven los en trek de voorkant naar beneden. Steek uw hoofd daar naar beneden en kijk omhoog, naar het midden van de auto, daar zit een rode stekker. Die is aangesloten op de gateway. De gateway wordt op zijn plaats gehouden met die twee druklipjes. Duw hem eruit, trek de stekker eruit, steek de nieuwe gateway erin en gebruik vervolgens uw VCDS of OBDeleven om de codering en de installatielijst correct in te stellen. Zodra alles correct werkt, duwt u de nieuwe gateway op zijn plaats, steekt u het uiteinde van het kickpaneel in de borglipjes, duwt u het omhoog en zet u de schroeven weer vast.