Volkswagen Eos Forum banner

Moet ik de Desay-versie van de RCD330+ retourneren voor een Noname-versie?

15K views 9 replies 4 participants last post by  Santosh  
#1 ·
Hallo allemaal,

Een herhaling van mijn bericht in een andere thread, maar dit is iets waar ik graag zo snel mogelijk uw advies over wil.

Dus ik ben naar deze audio-installateur gegaan om de RCD310 (die mijn auto had) te laten vervangen door de RCN210, die Bluetooth etc. heeft. Maar vlak voor de installatie kwam ik erachter dat het geen parkeersensoren ondersteunt, waar ik veel op vertrouw!

Hij zei dat de RCD330+ unit de sensoren zou ondersteunen en ook andere functies zou hebben. Ik had het niet onderzocht en zei instinctief ja. Deze unit kostte me NZ$420 in plaats van NZ$190, wat de andere zou hebben gekost.

Maar ik begrijp nu dat er een andere unit is die zowel Android Auto als Apple Carplay heeft. Mijn unit is blijkbaar van Desay, en die andere unit heet 'Noname'. De Noname unit heeft firmware-upgrades beschikbaar en wordt blijkbaar vaker bijgewerkt.

De volgende specificaties heeft mijn unit:

Onderdeelnummer: 6RD035187B
HW: 036 SW: 0317
Bluetooth: c300
Apple CarPlay: CPL24.V1.4.3@C1

De unit die ik heb, geeft me problemen met de parkeersensoren, zoals hier beschreven: https://www.vweosclub.com/forums/showpost.php?p=232120&postcount=31

Ter herhaling: Park Pilot toont een fout over de camera (ik heb sensoren maar geen camera) en men moet snel op een knop drukken om de sensorweergave te zien. Ook wordt de Climatronic-weergave niet weergegeven. Ik wil in dit stadium geen camera laten installeren. En ik denk dat ik op een bepaald moment Android Auto wil.

Is het de moeite waard om deze Desay unit terug te sturen om een Noname te krijgen? De installateur rekent me NZ$80 voor de retourzending (ook al is het pas een dag sinds de installatie).

Heeft iemand van jullie de Noname-versie gebruikt? Is de audiokwaliteit of iets anders beter/slechter in de Noname unit in vergelijking met de Desay unit? Ik wil zeker niet dat de Bluetooth wordt gedowngraded van C300 naar iets lager.

Alle informatie die jullie kunnen geven, zou zeer op prijs worden gesteld. Heel erg bedankt allemaal. Ik heb geprobeerd een soortgelijk bericht op het RCD330-forum te plaatsen, maar heb tot nu toe geen reactie gehad (en ik moet de verkoper binnen de dag laten weten).

Proost, allemaal.

S

#4 ·
Hallo Voxmagna,

Bedankt voor je input. Ik ben er niet zo happig op om dit naar VW te brengen, omdat ze de meter starten op het moment dat de auto in hun werkplaats geparkeerd staat.

De unit is een echte VW RCD330+ unit. Maar ik weet niet zeker of deze voor de Eos is gemaakt, dus dat is in orde.

Alle functies werken zoals het hoort en ik ben best tevreden met de unit. Ik heb de unit uiteindelijk gehouden omdat ik de $80 niet wilde verliezen voor iets dat niet echt gerepareerd is.

Zoals je al zei, helpen mijn oren me ook en de visuele weergave is een 'nice-to-have', maar niet echt een noodzaak.

Ik heb nu geen diagnose, maar ik ben van plan om iets te pakken om de RCD330+ unit te kunnen coderen en ermee te spelen.

Ik zal de thread updaten over hoe het gaat als ik de diagnose unit heb. Bedankt voor je input. Ik ben zoals altijd dankbaar.

Groeten,
S

#5 · (Edited)
Je hebt een VCDS of VAG COM nodig om de achteruitrijcamera uit te schakelen. Kijk op Gumtree of bij je lokale VW-club en iemand zal het doen voor een fles wijn of een krat bier.
Ik heb lokaal iemand op Gumtree gevonden die het voor $25 deed.

Zie rcd330plus.com waar veel nuttige info staat over de RCD330.

Wat betreft Android vs Carplay: ze zijn versie specifiek. De Desay is niet te upgraden. De noname misschien wel. Verwijs ook hier naar de website rcd330plus.com.

#6 ·
Je hebt een VCDS of VAG COM nodig om de achteruitrijcamera uit te schakelen. Kijk op Gumtree of je lokale VW-club en iemand zal het doen voor een fles wijn of een krat bier.
Ik heb lokaal iemand op Gumtree gevonden die het voor $25 deed.

Zie rcd330plus.com waar veel nuttige info over de RCD330 te vinden is.

Wat betreft Android vs. Carplay: ze zijn versie specifiek. De Desay is niet te upgraden. De noname misschien wel. Verwijs opnieuw naar de website rcd330plus.com.
HĂ© bedankt voor de hulp, Midician. Ik stalk al een tijdje de RCD330-website. Blijkbaar is er ook een recente upgrade geweest voor de Desay-unit - niet significant genoeg voor mij om de $30 neer te leggen.

Ik ga de VAGCOM van Aliexpress halen. Het origineel is me veel te duur, aangezien dit niet mijn doe-het-zelf auto zal zijn (dankzij de mechanische garantie die nog 3 jaar geldig is).

Proost!
S

#7 ·
De unit is een echte VW RCD330+ unit. Maar ik weet niet zeker of deze voor de Eos is gemaakt, dus dat is in orde.
Veel succes met de gedachte dat je het aan de praat kunt krijgen. De reden dat ik voorstelde om de dealer een auto met een werkend systeem terug te laten geven, is dat de radionummers hetzelfde kunnen zijn, maar de firmware die met een EOS communiceert, misschien niet? Interne firmware is niets dat je met onze diagnostische tools kunt veranderen en in tegenstelling tot de dealer heb je geen toegang tot de binaire bestanden om opnieuw te flashen. De interne firmware bepaalt welke opties je hebt om basiswijzigingen aan te brengen door middel van codering, maar er is geen garantie dat het communicatieprotocol compatibel is met de EOS-controllers als het van een ander V.W-model afkomstig is. De dealer zou de radio en uw geĂŻnstalleerde besturingsmodules scannen om te bepalen welke firmware is geĂŻnstalleerd (wat uw diagnose zou moeten doen), en vervolgens naar het moederschip verwijzen om de compatibiliteit te controleren. Als de firmware in de radio of controller kan worden bijgewerkt, kunnen alleen zij dit doen.

#8 ·
Succes met denken dat je het aan de praat kunt krijgen.
Even een kleine update - ik had geluk en kon de radio zo programmeren dat hij geen achteruitrijcamera verwacht. Geen vervelende "camera niet gevonden"-waarschuwingen meer en nu, wanneer ik in de achteruitversnelling schakel, verschijnt de visuele weergave van de sensoren meteen - easy peasy!

Ik hoop dat dit iemand daar helpt!

Proost,
S