Volkswagen Eos Forum banner

Ulepszenie hamulców EOS do specyfikacji MKV R32

9.7K views 43 replies 4 participants last post by  2phast  
#1 ·
Więc to wciąż trwający projekt, ale chciałem podzielić się informacjami, które do tej pory zebrałem.

Po pierwsze, próbuję odtworzyć system hamulcowy MKV R32 i jeśli pozyskasz te numery części, nie odwołują się one do żadnych innych pojazdów. Wynika to z faktu, że zaciski są niebieskie, ale wspomniane zaciski były używane w innych modelach VW/Audi, tylko nie niebieskie. Zaciski te były używane w surowym srebrnym lub czarnym kolorze. Passat 3.6l używa tych samych przodów w kolorze srebrnym, tyły nie są kompatybilne ze względu na elektryczny hamulec postojowy. MKVI Golf R również używa tego samego układu hamulcowego, z tym że są czarne, a tyły są użyteczne. Tylne zaciski używają innych wsporników niż R32, ale z moich badań nie wynika, aby powodowało to problemy z dopasowaniem. Jeśli przejdziemy do platformy Audi, znajdujemy te same zaciski używane w Audi TT, TTS i TTRS. Tylne zaciski/wsporniki Audi są identyczne z R32, tylko w kolorze czarnym.

Do tej pory pozyskałem przednie zaciski MKVI Golf R, które wymagały gruntownego czyszczenia i renowacji. Jeśli chodzi o tylne zaciski, znalazłem zestaw z Audi TTS, które były w doskonałym stanie, zarówno przód, jak i tył wymagały jedynie wymiany osłony tłoka. Zdecydowałem się na tarcze osłony przeciwpyłowej OEM 310 mm, których nie można dostać w USA, więc pochodziły z Łotwy. Jeszcze nie ma tarcz, ale można je łatwo znaleźć. Będę używał klocków hamulcowych EBC Redstuff, stąd moje notatki to odzwierciedlają, możesz użyć klocków do wyboru, pamiętaj tylko, że rzeczywiste przednie zaciski R32 używają innych klocków niż Audi lub Golf R (powody nieznane w tym czasie, zaciski są takie same)

Oto moje notatki;

Klocki hamulcowe EBC Redstuff;

Klocki R32 do przodu nie są takie same dla MKVI Golf R. Chociaż zaciski wydają się identyczne. Nie jestem pewien, dlaczego klocki mają różne numery części
Klocki tylne są takie same dla obu samochodów i Audi TTS MK2.
Audi TTS i Golf R mają te same przednie klocki.

EBC RedStuff dla Golfa R: DP31946C przód - DP31518C tył - Amazon 202 $ plus podatek bezpłatna wysyłka - Tył na EBay za 50 $
Numer części przedniego klocka OEM R32 1K0698151B
2012 Golf R numer części przedniego klocka 8J0698151F

Przednie/tylne tarcze R32/Golf R MK6/Audi TTS MK2

Przednie tarcze 345 mm - 176 ECS 132 $ FCPEuro 213 $ Ebay, przód/tył wiercone i nacinane 128 $ Ebay dla Brembos - Amazon Raybestos przód 142 $ RAYBESTOS 980471FZN
Tylne tarcze 310 mm - 92 $ ECS 95 $ FCPEuro 90 $ dla Raybestos wysyłane z RockAuto

Przednie/tylne tarcze R32/Golf R MK6/Audi TTS MK2

Przednie tarcze 345 mm - 176 ECS 132 $ FCPEuro 213 $ Ebay, przód/tył wiercone i nacinane 128 $ Ebay dla Brembos - Amazon Raybestos przód 142 $ RAYBESTOS 980471FZN
Tylne tarcze 310 mm - 92 $ ECS 95 $ FCPEuro 90 $ dla Raybestos wysyłane z RockAuto

Osłony przeciwpyłowe przód

1K0615312C (Prawy) 40 $ z ECS R32
1K0615311C (Lewy) 30 $ z ECS R32

Osłony przeciwpyłowe tył

5N0615612E (Prawy) R32 104 $ ECS 34 $ Ebay Łotwa - Nie pasują do GTI, mogą też nie pasować do EOS
5N0615611E (Lewy) R32 104 $ ECS 34 $ Ebay Łotwa - Nie pasują do GTI, mogą też nie pasować do EOS
1Q0615611D (Lewy) EOS z tylnymi tarczami 310 mm (wybrałem je, ponieważ nie jest jasne, czy tylne osłony przeciwpyłowe R32 pasują do EOS, ponieważ nie pasują do GTI)
1Q0615612D (Prawy) EOS z tylnymi tarczami 310 mm

Wsporniki przewodów hamulcowych przedniego zacisku, elementy R32

1K0611842A (Prawy) 6 $ ECS
1K0611841A (Lewy) 6 $ ECS

Przewód hamulcowy przedniego zacisku, przewody sztywne elementy R32

1K0611764A (Prawy) 22 $ ECS
1K0611763A (Lewy) 27 $ ECS

Przewód hamulcowy tylnego zacisku, przewody sztywne

Można użyć istniejących przewodów hamulcowych zacisku (zgodnie z EPC, przewody sztywne EOS są takie same jak R32)

Śruby wspornika przewodu hamulcowego potrzebują czterech

N90718602 - 7 $ za sztukę ECS

Śruba ustalająca tarczy hamulcowej potrzebuje czterech

N10648301 - 3,00 $ za sztukę ECS

Przewody hamulcowe - przód

950.33024 (zestaw StopTech - wymagany jeden zestaw) Przód 76,00 $ za parę
1K0611701L (OEM – wymagane dwa) Przód 20 $ za dwa ECS

Przewody hamulcowe - tył

1K0611775C OEM potrzebuje dwóch - 12 $ za sztukę, 25,00 ECS
950.33515 Zestaw StopTech dla dwóch, 65,00 $

Zacisk mocujący przewód hamulcowy

191611715 dwa na przód, są one dostarczane z zestawem Stoptech - 3 $ za sztukę ECS

Pompa hamulcowa w EOS jest taka sama jak w MKVI Golf R. R32 jest inny
Wzmacniacz hamulców i zbiornik płynu w EOS są takie same jak w R32. Nie ma potrzeby aktualizacji

Tylne źródła zacisków 310x22, kolory i numery części:

Niebieski - Mk5 R32
Czarny - Mk6 Golf R, 8J TT 3.2L, 8J TTS 2.0T, 8J TTRS
Czerwony - Mk7 GTI PP

Volkswagen
Niebieski lewy zacisk - 1K0615423G
Niebieski prawy zacisk - 1K0615424G
Niebieski lewy wspornik - 1K0615425T - NLA
Niebieski prawy wspornik - 1K0615426T - NLA
Czarny lewy zacisk - 8J0615423E
Czarny prawy zacisk - 8J0615424E
Czarny lewy wspornik - 1K0615425R
Czarny prawy wspornik - 1K0615426R
Czerwony lewy zacisk - 5F0615423
Czerwony prawy zacisk - 5F0615424
Czerwony lewy wspornik - 8U0615425A
Czerwony prawy wspornik - 8U0615426A
Srebrny? Lewy zacisk - 1K0615423k OEM EOS 310 mm - Wymienia dopasowanie tylko dla Audi TT 3.2l quattro w katalogu części US.
Srebrny? Prawy zacisk - 1K0615424K OEM EOS 310 mm - Wymienia dopasowanie tylko dla Audi TT 3.2l quattro w katalogu części US.
Srebrny? Lewy wspornik - 1Q0615425B OEM EOS 310 mm - Wymienia dopasowanie tylko dla Audi TT 3.2l quattro w katalogu części US.
Srebrny? Prawy wspornik - 1Q0615426 OEM EOS 310 mm - Wymienia dopasowanie tylko dla Audi TT 3.2l quattro w katalogu części US.

Centric
Niebieski lewy zacisk/wspornik - 142.33620
Niebieski prawy zacisk/wspornik - 142.33619
Czarny lewy zacisk/wspornik - 141.33620
Czarny prawy zacisk/wspornik - 141.33619

Autozone - Duralast/Nugeon
Surowy lewy zacisk/wspornik - 99-02182A - NLA
Surowy prawy zacisk/wspornik - 99-02182B - NLA
 

Attachments

#2 ·
To bardzo obszerna lista części. Zrobiłem tylko tył w moim TDi Sport, używając tarcz EOS V6 EU spec Large wentylowanych. Dla członków UE, sprawdźcie również 'Skoda'. Model Superb ma hamulce V6, a części marki Skoda, pochodzące od niemieckich sprzedawców, były o wiele tańsze niż V.W lub Audi Quattro, nie wiem nic o Seat?

Lista części hamulcowych może wydawać się dość zniechęcająca przy rozpoczynaniu projektu modernizacji. Wybrałem tylne wentylowane EU EOS V6 (części Skoda) i pozyskałem poszczególne części taniej, z listą podobną do 2phast. Ale większość prawdopodobnie poszuka firmy tuningowej sprzedającej zestaw części gotowych do użycia, choć kosztujący więcej. Chociaż dostajesz niebieską farbę na zaciskach! Pomalowałem moje zaciski, wsporniki i tylne płyty Skody srebrną farbą wysokotemperaturową.
 
#3 ·
To bardzo obszerna lista części. Zrobiłem tylko tył w moim TDi Sport z dużymi wentylowanymi tarczami EOS V6 EU spec. Dla członków UE, sprawdźcie również 'Skoda'. Model Superb ma hamulce V6, a części marki Skoda pochodzące od niemieckich sprzedawców były o wiele tańsze niż V.W lub Audi Quattro, nie wiem nic o Seacie?

Lista części hamulcowych może wydawać się dość zniechęcająca przy rozpoczynaniu projektu modernizacji. Wybrałem tylne wentylowane hamulce EU EOS V6 (części Skoda) i zdobyłem poszczególne części taniej z listą podobną do 2phast. Ale większość prawdopodobnie poszuka firmy tuningowej sprzedającej gotowy zestaw części, choć kosztujący więcej. Chociaż dostajesz niebieską farbę na zaciskach! Pomalowałem moje zaciski Skoda, wsporniki i tylne płytki srebrną farbą wysokotemperaturową.
Dobry punkt, te informacje są zebrane z perspektywy Ameryki Północnej i z punktu widzenia oszczędności kosztów, gdzie to możliwe, części są pozyskiwane z uszkodzonych pojazdów, aby zaoszczędzić na kosztach. Tarcze, klocki i przewody hamulcowe zostaną jednak kupione nowe. Części euro są trudne do zdobycia i oczywiście nie można ich tu znaleźć używanych, więc Skoda i Seat tak naprawdę nie wchodzą w grę.

Tarcze EOS V6 310mm 1K0615601N są używane w prawie wszystkich VW/Audi z tarczami 310mm, w tym R32, Golf R itp. Więc są one dość łatwe do zdobycia. Osłony przeciwpyłowe są jednak tylko elementem euro, który odnosi się do Scirocco i kilku innych modeli, więc te konkretne elementy są trudne do zlokalizowania, dlatego kupiłem je z Łotwy przez EBay. FWIW, tylne osłony przeciwpyłowe R32 kosztują ponad 100 dolarów za sztukę, więc nawet jeśli by pasowały, nadal wybrałbym źródło z Łotwy przez EBay, które kosztowało mnie około 30 dolarów za sztukę z wysyłką. Przednie osłony przeciwpyłowe nie stanowią problemu pod względem dopasowania, więc jeśli uda mi się je znaleźć używane, pójdę tą drogą.
 
#4 ·
Znalezienie większych tylnych osłon przeciwpyłowych (płytek rozpryskowych) w rozsądnej cenie było wyzwaniem, ale dostałem parę za 35 funtów wysyłanych przez DHL od niemieckiego sprzedawcy części samochodowych - części kompatybilne ze Skodą z wyboru kilku niemieckich dostawców. Nowe nośniki TRW znacznie różnią się ceną i to tylko kwestia cierpliwego wyszukiwania. Oba są aluminiowe. Skoda i Audi Quattro są lepszymi źródłami wyszukiwania, ponieważ większość osób kojarzy ulepszenie R32 z Golfem.

Tarcze, zaciski i klocki są dość proste, a moje zostały pozyskane od jednego niemieckiego dostawcy części jako przeceniony pakiet zestawu. Jak prawdopodobnie odkryłeś, ostatecznie kończysz z dużą ilością nowych części, ale montaż nowych części to przyjemniejsze zadanie niż praca ze starymi. Na Ebayu sprzedawane są oryginalne używane zaciski R32 oraz nowe zestawy pochodzące z firm tuningowych. Wydają się być sprzedawane po cenie premium w oparciu o ich kolor, gdy można uzyskać te same większe, równoważne zaciski w kolorze podstawowym ali. Myślę, że Porsche może ich również używać? Nie zawracałbym sobie głowy ulepszaniem za pomocą starych zacisków. Jeśli remontujesz za pomocą nowych tłoków i uszczelek, równie dobrze możesz kupić nowe części z rynku wtórnego.

Trudną decyzją jest konieczność usunięcia tylnych piast, aby wymienić osłony przeciwpyłowe. Niektórzy odcinają większe osłony, aby można je było wsunąć, ale wtedy staje się oczywiste, że jest to niestandardowa modyfikacja hamulców. Większe tylne V6 używają tych samych przewodów hamulcowych. Po raz pierwszy od lat MY07 przeszedł testy sprawności hamulców rolkowych i postojowych bez problemów. Podczas powolnego cofania mogę zablokować tylne koła hamulcem postojowym.

 
#5 ·
Przednie zaciski kosztują ponad 400 dolarów każdy, bez wspornika, a przednie wsporniki R32 kosztują około 240 dolarów każdy. Tylne zaciski kosztują ponad 275 dolarów każdy plus około 125 dolarów każdy za wsporniki, które nie są już dostępne.

Jak już wspomniałem, jest to projekt złożony z "ekonomicznego punktu widzenia", zaciski i wsporniki są po prostu za drogie nowe, a znalezienie regenerowanych było niemożliwe. Moje przednie Golfy R kosztowały mnie 170 dolarów za parę z wysyłką, tylne Audi kosztowały mnie 190 dolarów z wysyłką. Do tego zainwestowałem kolejne 30 dolarów w wymianę osłon tłoków i kilka godzin na czyszczenie/polerowanie.
 
#6 ·
To DUŻE pieniądze! Przerobiłem tył na 310 mm EOS V6, używając części zamiennych Skody za koszt wymiany istniejących części, co i tak musiałem zrobić. Nie rozumiem jeszcze, dlaczego ogólne hamowanie naprawdę się poprawiło, skoro ulepszono tylko tył. Teoretycznie tył przyczynia się tylko do 15% całkowitej siły hamowania. Mój stary tył wykazywał wszystkie złe objawy - nierównomierne zużycie wewnętrznych/zewnętrznych klocków, pewne blokowanie i nie trzymanie hamulca postojowego. Jestem optymistą, że poprawa hamulców tylnych zmniejszy zużycie przednich klocków i tarcz? V.W wprowadził kilka subtelnych zmian w konstrukcji standardowego zacisku. MY07 ma inny układ podkładek niż ten stosowany w późniejszych zaciskach i częściach V6. To może wyjaśniać, dlaczego zawsze miałem z nimi tyle problemów, w tym toczenie się mojego samochodu z powrotem do mojego żywopłotu, gdy hamulec postojowy był zaciągnięty!!
 
#7 ·
W cięższym EOS V6 fabryczne hamulce OEM są wadliwe pod każdym względem. Prosta godzinna jazda generuje tak dużo pyłu hamulcowego z tyłu, że to szaleństwo, o wiele więcej niż z przodu. Biorąc pod uwagę, że EOS V6 używa tego samego układu napędowego i waży mniej więcej tyle samo co MK5 R32, powinien mieć podobny pakiet hamulcowy z fabryki. Jestem pewien, że samo przejście na wentylowane tylne tarcze 310 mm znacznie poprawiłoby skuteczność hamowania.

Dlaczego tylne tarcze są tak małe i niewentylowane, po prostu nie ma sensu, może w 4-cylindrowym, ale nie w cięższym V6
 
#8 ·
Miałem ten sam problem ze zużyciem klocków w jednym z pierwszych luksusowych diesli, które posiadałem. Przednie klocki wytrzymały 6 miesięcy. Nadmierne zużycie klocków było spowodowane niewystarczającą powierzchnią klocków i klocki stawały się zbyt gorące. Specyfikacja hamulców była w porządku dla silników benzynowych, ale turbodiesel jeździ inaczej, z większym zapotrzebowaniem na hamowanie. Zastąpiłem je większymi wentylowanymi tarczami z ich silnika benzynowego 3,5 litra i wszystko było dobrze. Wydajność tylnych hamulców, blokowanie, nierównomierne zużycie i blokowanie zacisków były powodami, dla których pozbyłem się mojego i szukałem czegoś innego. Czy wewnętrzne i zewnętrzne klocki zużywają się w tym samym tempie na obu kołach, ponieważ jeśli nie, masz podobne problemy.
 
#9 ·
Ale V6 na rynek amerykański nie mają tylnych wentylowanych tarcz 310 mm, jak w specyfikacji UE, prawda? V6 ma również ciężkie akumulatory zawsze obecne w bagażniku. Zauważyłem, że EOS V6 wydają się siedzieć niżej z tyłu?

Miałem ten sam problem ze zużyciem klocków w jednym z pierwszych luksusowych diesli, które posiadałem. Przednie klocki wytrzymały 6 miesięcy. Nadmierne zużycie klocków było spowodowane niewystarczającą powierzchnią klocków, a klocki stawały się zbyt gorące. Specyfikacja hamulców była w porządku dla silników benzynowych, ale turbodiesel jeździ inaczej, z większym zapotrzebowaniem na hamowanie. Zastąpiłem je większymi wentylowanymi tarczami z ich silnika benzynowego 3,5 litra i wszystko było dobrze. Wydajność tylnych hamulców, blokowanie, nierównomierne zużycie i zaciskanie zacisków były powodami, aby pozbyć się mojego i szukać czegoś innego. Czy wewnętrzne i zewnętrzne klocki zużywają się w tym samym tempie na obu kołach, ponieważ jeśli nie, masz podobne problemy.
Zgadza się, żaden z północnoamerykańskich EOS nie miał tylnych tarcz 310 mm, to było tylko w 3,6-litrowym EOS z Europy.

Nie powiedziałbym, że akumulatory Optima deep cycle są takie ciężkie, pamiętaj, że mają sześć woltów, po jednym z każdej strony, bezpośrednio za tylnym siedzeniem. R32 również miał akumulator w bagażniku, ale jest to pojedynczy akumulator AGM 12 V. Ostatnio sprawdzałem, R32 był nieco lżejszy niż EOS, oba ważą około 3500 funtów

Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowych problemów ze zużyciem moich hamulców. Jedyne, co zauważyłem, to to, że tył wydziela znacznie więcej pyłu niż przód. Więc dla mnie albo obciążenie hamowania jest znacznie wyższe dla tyłu, albo tył jest niewystarczający dla rozmiaru/wagi samochodu.
 
#10 · (Edited)
Mam duże doświadczenie w jeździe na dużych, ciężkich motocyklach, a szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych z powodu pyłu było często zgłaszanym problemem. Zamontowałem czujnik ciśnienia w przewodach hamulcowych przednich i tylnych ze wskaźnikiem ostrzegawczym w kokpicie. Odkryłem, że istnieje tendencja do używania więcej pedału nożnego niż było to potrzebne. Ponieważ tył przyczynia się w mniejszym stopniu do całkowitego hamowania, żaden automatyczny system rozdzielający ciśnienie hydrauliczne nie powinien wywierać większego ciśnienia niż to potrzebne do osiągnięcia 10-15% całkowitego hamowania. Większe ciśnienie powoduje jedynie wytwarzanie ciepła, które zużywa klocki i tarcze. Nie ulegaj pokusie montowania twardszych klocków, ponieważ zniszczą one tarcze. Pogódź się z pyłem z bardziej miękkich klocków, ponieważ klocki są łatwiejsze i tańsze w wymianie.

Ostatnio sprawdzałem, że R32 był nieco lżejszy niż EOS, oba ważyły około 3500 funtów
To będzie całkowita masa własna. Rozkład masy na przednią i tylną oś jest również ważny. Najgorszy przypadek dla EOS będzie wtedy, gdy dach jest schowany w bagażniku. Rozkład masy nie zmienia się zbytnio w przypadku wersji bez dachu i nie ma dla mnie sensu montowanie mniejszych tylnych hamulców w EOS? Ale to częsty błąd producentów, którzy montują gotowe systemy używane przez inne modele, nie doceniając, że dla EOS potrzebne jest coś innego. Odkryłem to, gdy zacząłem holować. Jeśli holujesz do określonego limitu wagowego, hamulce seryjne mogą zużywać się bardzo szybko, szczególnie jeśli występuje wada w postaci zacinającego się tłoczka zacisku, co może nie być normalnie oczywiste. Samochody dostawcze będą miały opony o wyższej nośności i większe hamulce do przewozu ładunku. Żaden operator furgonetki nie chciałby wymieniać klocków co 6 miesięcy.

Po przejściu na tylny wentylowany rotor 310 mm, klocki nie tylko będą pracować chłodniej i mniej się zużywać, ale zestawy klocków do rotorów 310 mm mają większą powierzchnię, a tłoki są większe, co może pomóc zmniejszyć zużycie przy tym samym rozkładzie ciśnienia, zachowując oryginalny MC? Więc myślę, że masz rację - Kiedy osiągniesz teoretyczne ciśnienie na klockach, każde kolejne pochodzące z zaprojektowanego rozkładu ciśnienia po prostu zużywa klocki? Nadmierne zużycie tylnych klocków nie wydaje się być problemem w przypadku mniejszych silników benzynowych i diesla EOS, więc co jest w V6, jeśli to nie tylko waga?

Zbadałeś inne części układu hamulcowego. Czy zamontowali specyfikację Euro. MC i inne części układu hamulcowego, ale używali tańszych, mniejszych tyłów w modelach USA, czy też USA V6 mają układy hamulcowe takie jak w mniejszych silnikach benzynowych lub modelach Sport? Ludzie mówią, że jeśli masz DSG, nie potrzebujesz hamulca postojowego! Niektóre samochody mają reduktor/rozdzielacz/ciśnienia zamontowany w przewodach hamulcowych zasilających tylne hamulce. Jeśli jest zamontowany, widzę, że jest to krytyczna część związana z ogólną konstrukcją układu hamulcowego.

ETKA dla modeli europejskich jest dobrym źródłem informacji, ponieważ grupuje części hamulcowe w określone systemy, nadając każdemu komponentowi numer PR, a ten sam numer jest używany dla części Skody, Audi, Seata itp. Powinno to uniknąć błędów w mieszaniu niewłaściwych części.

Ale wydaje się, że istnieje wiele kombinacji dla systemów z mniejszymi tarczami? To rozwiązało problem, który zawsze miałem, że sprzedawcy części z rynku wtórnego dawali mi niewłaściwe części. Nawet z numerem VIN mogą być pewni tylko mierząc średnicę tarczy, co wydaje się być czynnikiem decydującym o tym, jaki system posiadasz. Skanuję teraz moje klocki i porównuję ich profile z ofertami sprzedawców.
 
#11 ·
Mam duże doświadczenie w jeździe na dużych, ciężkich motocyklach, a szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych przez pył było często zgłaszanym problemem. Zamontowałem przełącznik ciśnienia hamowania w przednich i tylnych przewodach hamulcowych ze wskaźnikiem ostrzegawczym w kokpicie. Odkryłem, że istnieje tendencja do używania pedału nożnego bardziej niż było to potrzebne. Ponieważ tył przyczynia się w mniejszym stopniu do całkowitej siły hamowania, żaden automatyczny system rozdzielający ciśnienie hydrauliczne nie powinien wywierać większego ciśnienia niż to potrzebne do osiągnięcia 10-15% całkowitego udziału w hamowaniu. Jakiekolwiek dalsze ciśnienie po prostu wytwarza ciepło, powodując zużycie klocków i tarcz. Nie daj się skusić na montaż twardszych klocków, ponieważ zjedzą one tarcze. Pogódź się z pyłem z bardziej miękkich klocków, ponieważ klocki są łatwiejsze i tańsze w wymianie.

To będzie całkowita masa własna. Rozkład masy na przednią i tylną oś jest również ważny. Najgorszy przypadek dla EOS będzie wtedy, gdy dach jest schowany w bagażniku. Rozkład masy nie zmienia się zbytnio w przypadku wersji bez dachu i nie ma dla mnie sensu montowanie mniejszych tylnych hamulców w EOS? Ale to częsty błąd producentów, polegający na montowaniu gotowych systemów używanych przez inne modele, bez doceniania, że ​​do EOS potrzebne jest coś innego. Odkryłem to, kiedy zacząłem holować. Jeśli holujesz do określonego limitu wagi, standardowe hamulce mogą zużywać się bardzo szybko, szczególnie jeśli występuje wada tłoka zacisku, która może nie być normalnie widoczna. Samochody dostawcze będą miały opony o wyższej nośności i większe hamulce do przenoszenia ładunku. Żaden operator furgonetki nie chciałby wymieniać klocków co 6 miesięcy.

Po przejściu na tylną wentylowaną tarczę 310 mm, nie tylko klocki będą pracować chłodniej przy mniejszym zużyciu, ale zestawy klocków do tarcz 310 mm mają większą powierzchnię i tłoki są większe, co może pomóc zmniejszyć zużycie przy tym samym rozkładzie ciśnienia, zachowując oryginalny siłownik główny? Myślę więc, że masz rację - Kiedy osiągniesz teoretyczne ciśnienie na klockach, każde dalsze ciśnienie pochodzące z zaprojektowanego rozkładu ciśnienia po prostu zużywa klocki? Nadmierne zużycie tylnych klocków nie wydaje się być problemem w przypadku mniejszych silników benzynowych i Diesla EOS, więc co jest w V6, jeśli to nie tylko waga?

Zbadałeś inne części układu hamulcowego. Czy zamontowali specyfikację Euro. Siłownik główny i inne części układu hamulcowego, ale użyto tańszych, mniejszych tyłów w modelach USA, czy też V6 w USA mają układy hamulcowe takie jak w mniejszych silnikach benzynowych lub modelach Sport? Ludzie mówią, że jeśli masz DSG, nie potrzebujesz hamulca postojowego! Niektóre samochody mają reduktor/rozdzielacz/ ciśnienia zamontowany w przewodach hamulcowych zasilających tylne hamulce. Jeśli jest zamontowany, widzę, że jest to krytyczna część związana z ogólną konstrukcją układu hamulcowego.

ETKA dla modeli europejskich jest dobrym źródłem informacji, ponieważ grupuje części hamulcowe w określone systemy, nadając każdemu komponentowi numer PR, a ten sam numer jest używany dla części Skoda, Audi, Seat itp. To powinno uniknąć błędów w mieszaniu niewłaściwych części.

Ale wydaje się, że istnieje wiele kombinacji dla systemów z mniejszymi tarczami? To rozwiązało problem, który zawsze miałem, że sprzedawcy części z rynku wtórnego dawali mi niewłaściwe części. Nawet z numerem VIN mogą być pewni tylko mierząc średnicę tarczy, co wydaje się być czynnikiem decydującym o tym, jaki system posiadasz. Skanuję teraz swoje klocki i porównuję ich profile z ofertami sprzedawców.
Siłownik główny w EOS jest taki sam jak w MKVI Golf R. R32 jest inny, ale R32 i Golf R używają dokładnie tych samych zacisków/tarcz i są tego samego rozmiaru. Różnica tkwi więc w czymś innym niż ciśnienie hydrauliczne

Wspomaganie hamulców i zbiornik płynu w EOS są takie same jak w R32.

Na podstawie tych danych nie widzę potrzeby ulepszania żadnej z tych części.
 
#12 ·
Istotne różnice w pompie hamulcowej będą dotyczyć średnicy i rozmiaru tłoka. Nie widziałem niczego pod spodem, co wyglądałoby jak część do równoważenia ciśnienia przód/tył? Jeśli coś takiego istnieje, może to być część pompy hamulcowej lub jednostki ABS?
 
#13 ·
Istotne różnice w pompie hamulcowej będą dotyczyć średnicy i rozmiaru tłoka. Nie widziałem pod spodem niczego, co wyglądałoby jak część równoważąca ciśnienie przód/tył? Jeśli coś takiego istnieje, może być częścią pompy hamulcowej lub jednostki ABS?
Nie mam żadnych takich danych, wychodzę z założenia, że Golf R, R32 i EOS dzielą wszystkie te główne komponenty, zakładając oczywiście, że VW dopasował układ hamulcowy Golfa R/R32 do tych komponentów.

Moduł sterowania ABS jest taki sam R32/EOS. Modulator ABS jest specyficzny dla platformy Golf/Jetta, ale R32 i skromny Golf Rabbit 2.5l mają ten sam modulator ABS, więc nie sądzę, aby odgrywał jakąkolwiek rolę w przypadku większych hamulców. Uważam, że to żaden problem przy rozważaniu ulepszenia hamulców
 
#14 ·
Kilka zaktualizowanych informacji dotyczących ulepszeń przednich hamulców.

Dalsze poszukiwania wykazały, że EOS 3.6l ma ten sam układ hamulcowy przód/tył co R32. Link pokazuje szczegółowy podział części. Zaciski nie są niebieskie ani czarne, tylko srebrne. Ponadto pokazane klocki hamulcowe odwołują się do R32. Jeśli ktoś rozważa montaż przednich zacisków Golf R (jak ja), nie chcesz kupować przednich klocków hamulcowych Golf R, ponieważ wtyczka kabla ostrzegawczego o niskim poziomie klocków nie jest kompatybilna z EOS, więc będziesz potrzebować przednich klocków hamulcowych R32. To początkowo spowodowało pewne zamieszanie, ponieważ klocki Golf R są wymienione jako niezgodne z R32, mimo że są identyczne, to tylko wtyczka jest inna.

 
#25 ·
Kilka zaktualizowanych informacji dotyczących ulepszeń przednich hamulców.

Dalsze poszukiwania wykazały, że EOS 3.6l ma ten sam układ hamulcowy przód/tył co R32. Link pokazuje szczegółowy podział części. Zaciski nie są niebieskie ani czarne, tylko srebrne. Ponadto klocki hamulcowe pokazane w odniesieniu do R32. Jeśli ktoś rozważa montaż przednich zacisków Golf R (jak ja), nie chcesz kupować przednich klocków hamulcowych Golf R, ponieważ wtyczka kabla ostrzegawczego niskiego poziomu klocków nie jest kompatybilna z EOS, więc będziesz potrzebować przednich klocków hamulcowych R32. To na początku spowodowało u mnie pewne zamieszanie, klocki Golf R są wymienione jako niezgodne z R32, mimo że są identyczne, to tylko wtyczka jest inna.

Czy to oznacza, że ​​układ hamulcowy R32 powinien pasować do VW EOS V6 3.2, ponieważ jest to ten sam system co 3.6 EOS. Chcę założyć zaciski hamulcowe r32 z przodu i z tyłu mojego Euro V6 EOS, ale próbuję dowiedzieć się, czy są kompatybilne. Obecnie mam EOS V6, ale ma on tylne 282 mm i przednie 312 mm. Chciałbym ulepszyć je do przednich 345 mm i tylnych 310 mm. Szukam po prostu najłatwiejszego sposobu, aby to zrobić. Uważam, że hamulce, które mam na nim atm, nawet z ulepszonymi klockami i tarczami, nie są wystarczające dla tak ciężkiego samochodu.
 
#15 · (Edited)
Spotkałem się z tym wcześniej w przypadku klocków hamulcowych i czujników O2. W rzeczywistości powodem, dla którego czujniki O2 OEM kosztują znacznie więcej w porównaniu do Bosch Universal (o tej samej specyfikacji czujnika), jest to, że V.W zmusiło firmę Bosch do ich produkcji ze specjalnym (aka innym) złączem V.W. Właśnie przyzwyczaiłem się do cięcia i łączenia ich specjalnych złączy.

Jest coś ciekawego, jeśli kupujesz klocki Greenstuff z rynku wtórnego. Są rozsądne i dostarczają ten sam profil klocka pasujący do szeregu zacisków różnych producentów z własnym 'uniwersalnym' wskaźnikiem zużycia. Zestaw klocków zawiera wtedy krótki przewód adaptera pasujący do modelu Twojego samochodu.

Nie zmieniłem mojego przedniego układu hamulcowego. Mój EOS Sport ma średniej wielkości tarcze, a nie najmniejsze, które można zamontować w innych modelach. W przypadku tyłu bez wskaźnika zużycia kupiłbym teraz klocki V6 Skoda i potwierdził, że mają duży ślad klocka przed zakupem online.

Kupowanie części hamulcowych V.W online to koszmar związany z otrzymywaniem niewłaściwych części, ponieważ ich wspólne bazy danych (Ebay) mogą zawierać niewłaściwe części, nawet jeśli Twój EOS jest standardowy. Eurocarparts UK jest takie samo, chociaż mają schematy, które Ci pomogą i zawsze zaczynasz od średnicy tarczy, która określa układ hamulcowy V.W i resztę (kompatybilnych) części.
 
#16 ·
Spotkałem się z tym wcześniej z klockami i czujnikami O2. W rzeczywistości powodem, dla którego czujniki O2 OEM kosztują znacznie więcej w porównaniu do Bosch Universal (o tej samej specyfikacji czujnika) jest to, że V.W zmusiło firmę Bosch do ich produkcji ze specjalnym (aka innym) złączem specyfikacji V.W. Właśnie przyzwyczaiłem się do cięcia i łączenia ich specjalnych złączy.

Jest coś ciekawego, jeśli kupujesz klocki Greenstuff z rynku wtórnego. Są rozsądne i dostarczają ten sam profil klocka pasujący do szeregu zacisków różnych producentów z własnym „uniwersalnym” wskaźnikiem zużycia. Zestaw klocków zawiera wtedy krótki przewód adaptera pasujący do modelu Twojego samochodu.

Nie zmieniłem przedniego układu hamulcowego. Mój EOS Sport ma rotory średniej wielkości, a nie najmniejsze, które można zamontować w innych modelach. W przypadku tyłu bez wskaźnika zużycia kupiłbym teraz klocki V6 Skoda i potwierdził, że mają duży ślad klocka przed zakupem on-line.

Kupowanie części hamulcowych V.W online to koszmar związany z otrzymywaniem niewłaściwych części, ponieważ ich współdzielone bazy danych (Ebay) mogą zawierać niewłaściwe części, nawet jeśli Twój EOS jest standardowy. Eurocarparts UK jest takie samo, chociaż mają schematy, które Ci pomogą i zawsze zaczynasz od średnicy tarczy, która określa układ hamulcowy V.W i resztę (kompatybilnych) części
Rozumiem Cię w sprawie czujników O2, zrobiłem to samo w moim Mercedesie, poszedłem z uniwersalnym Boschem i po prostu połączyłem oryginalne złącze z nowym uniwersalnym czujnikiem O2.

Prawdopodobnie mógłbym zrobić to samo dla czujnika zużycia klocków hamulcowych, ale ponieważ jeszcze nie kupiłem klocków, wystarczy kupić klocki z odpowiednim czujnikiem, nie jest tak, że jest jakaś różnica w cenie

Jeśli mówisz o klockach hamulcowych EBC, wtyczki czujników są już na nich, przynajmniej na klockach RedStuff, dlatego mają klocki RedStuff dla 3.6l EOS i R32 oraz inny numer SKU dla Golfa R, mimo że konfiguracje zacisków/tarcz są identyczne. Ich schematy nie są super szczegółowe, ale wystarczające, aby stwierdzić, że jest różnica w wtyczce
 

Attachments

#17 ·
Założyłem własne przewody czujników, kiedy kupiłem nowy model pojazdu i nie było żadnych tanich podkładek z czujnikami zużycia. Bardziej prawdopodobne jest znalezienie odpowiedniego rozmiaru podkładki w magazynie bez przewodu czujnika niż z nim. Myślę o powtórzeniu pracy dla EOS, ponieważ w MY07 montują czujnik zużycia klocków tylko na jednym przednim klocku i nic na tylnych lub innych przednich kołach. Jeśli zacisk się zacina lub klocki zużywają się nierównomiernie w porównaniu z jednym klockiem z czujnikiem, nie otrzymujesz żadnego ostrzeżenia.

Możesz użyć tej samej pojedynczej pary przewodów czujnika i poprowadzić z niej nowe pary do innych kół.
Czujniki są 2 typów: Albo są otwarte i para przewodów zwiera się, gdy wirnik do niego dochodzi, albo jak w V.Ws są parą zwarciową, aby były niezawodne (w przypadku złącza lub otwartego obwodu) i przechodzą w obwód otwarty, gdy wirnik je zużywa. Mogą skonstruować podkładkę ze zintegrowaną pętlą foliową. Możesz zrobić własny 'czujnik' DIY, używając krótkiej pętli drutu izolowanego PTFE, wywiercić mały otwór w boku podkładki, około 1 mm od stalowego tyłu i wepchnąć pętlę drutu z odrobiną epoksydu. Zamontuj własne złącza lub użyj szpilek wtykowych i tulei.
 
#18 ·
Kolejna aktualizacja hamulców. W końcu mam wszystkie części potrzebne do modernizacji tylnych hamulców. Cztery nowe śruby zacisku i dwie śruby tarczy oraz tylne tarcze. Wybrałem powlekane tarcze Raybestos Element 3, wentylowane w rozmiarze 310 mm. Osobiście wiercone tarcze pękają, nawet bez intensywnego użytkowania na torze. Tarcze szczelinowe mogły być opcją, ale przy dzisiejszych mieszankach klocków hamulcowych nie jestem pewien, czy robią one coś więcej niż dobrze wyglądają. Ponieważ mój EOS nie będzie intensywnie używany na torze (jeśli w ogóle), zdecydowałem się na solidne, wentylowane tarcze. Będą one połączone z klockami hamulcowymi EBC Redstuff.
 

Attachments

#19 ·
Wyglądają jak moje. Czy masz właściwy typ i rozmiar klipsów mocujących klocki hamulcowe? Zajęło mi trochę czasu, zanim zorientowałem się, że są inne i mają lepszą konstrukcję w porównaniu do moich oryginalnych. FWIW maskuję i pokrywam teraz wszystkie moje nowe tarcze lakierem VHT, nawet jeśli (aka Bosch) są one powlekane. Powodzenia przy montażu większych tylnych osłon (ochlapniaczy), jeśli zajdzie taka potrzeba.
 
#20 · (Edited)
Wyglądają jak moje. Czy masz odpowiedni typ i rozmiar klipsów mocujących klocki? Zajęło mi trochę czasu, zanim zorientowałem się, że są inne i mają lepszą konstrukcję w porównaniu do moich oryginalnych. FWIW teraz maskuję i maluję wszystkie moje nowe tarcze farbą VHT, nawet jeśli (aka Bosch) są one dostarczane z powłoką. Miłej zabawy przy montażu większych tylnych osłon (ochlapaczy), jeśli zajdzie taka potrzeba.
Ach, wygląda na to, że pominąłem część. Pozycja czwarta na schemacie, numer części 1K0615269.

Po odrobinie odwołań krzyżowych, podany numer części odnosi się do przedniej części EOS 3.2l VR6, więc wydaje się, że mogę ponownie użyć klipsów z moich oryginalnych przednich hamulców. Montaż jest wymieniony jako kompatybilny z 312x25mm i 288x25mm.
 

Attachments

#22 ·
Zaoszczędź trochę pieniędzy: Mintex MBA1679 stal nierdzewna, na Ebay za £11 za zestaw.
Linkowałeś do czegoś innego, mosiężnych wkładek, a przynajmniej wyglądają jak mosiądz. Wyczyściłem już te istniejące w zaciskach, moja początkowa odpowiedź dotyczy sprężyny, której nie mam, ale mogę użyć istniejącej z oryginalnych przednich zacisków.
 

Attachments

#23 · (Edited)
Mogę tylko zasugerować, co zrobiłem: Mocowanie klocków i zabezpieczenie przed piszczeniem dla moich przednich klocków są jak na twoim pierwszym zdjęciu, ale to nie to, czego V.W używał do mniejszych tylnych klocków z pełnymi tarczami. Nic nie robiłem z moimi przednimi klockami Sport i nie wiem, czy używali tych samych mocowań?

Mocowania klocków występują w różnych rozmiarach i różne konstrukcje są stosowane w wczesnych i późnych systemach hamulcowych V.W. Z pamięci wczesne były prostymi górnymi klipsami, a klocki były utrzymywane i centrowane głównie przez zacisk. Ta konstrukcja była katastrofą w MY07, ciągle się zacinała, ponieważ stalowe oparcie klocka rdzewiało w stalowym zacisku i wycierało w nim rowki. Moje lokalne warsztaty twierdzą, że zawsze wymieniają zaciski V.W, które nie przechodzą testów hamulca postojowego i dopiero wtedy, gdy zobaczyłem, jak zaprojektowali aluminiową wersję i wspornik, zrozumiałem, że byłoby to droższe w produkcji, chociaż przystępne dla właściciela V6!

Późniejsze konstrukcje dla wszystkich aluminiowych zacisków i wsporników wykorzystywały boczne klipsy mocujące, które pozwalają klockowi "wisieć" w widelcu zacisku i samoczynnie ustawiać się względem tarczy bez uwięzienia przez korpus zacisku. Musieli to zrobić, w przeciwnym razie stalowe oparcie klocka byłoby innym metalem w kontakcie z aluminium. Moje stare tylne zaciski i wsporniki były stalowe, nowe duże tylne części, w tym płyta przeciwpyłowa/tylna, są wszystkie aluminiowe i używają stali nierdzewnej do mocowań klocków.

Kluczowe znaczenie ma szerokość "gardzieli", która jest większa dla wentylowanej tarczy 18 mm. Twoje tylne tarcze powinny mieć grubość 18 mm, a klocki 2x18 mm. Jeśli twoje zaciski mają późną aluminiową konstrukcję z mocowaniami klocków zamontowanymi z boku, a nie z góry, szerokość gardzieli powinna wynosić co najmniej 18 (20?) mm. Mintex MB1679 były poprawne dla moich zacisków, ale jeśli twoje przednie pasują i trzymają klocki bez chybotania, powinny być poprawne. Być może masz wcześniejszą konstrukcję stalowego zacisku i wspornika z górnymi klipsami? Były one katastrofą w moim EOS i myślę, że cała konstrukcja zamienna ali jest o wiele lepsza?
Oto typowa oferta Ebay:
Ten element pasuje do 1 wersji VW Eos 2010 Petrol Convertible 3.6 V6 FWD -- 1F7,1F8 3597cc 191KW 260HP CDVA:
 
#24 ·
Mogę tylko zasugerować, co zrobiłem. Mocowanie klocków i ochrona przed piszczeniem dla moich przednich klocków są jak na twoim pierwszym zdjęciu, ale to nie to, czego używali do moich mniejszych tylnych klocków z pełnymi tarczami. Nic nie zrobiłem z moimi przednimi klockami Sport i nie wiem, czy używali tych samych mocowań?

Mocowania klocków występują w różnych rozmiarach, a różne konstrukcje są stosowane w wczesnych i późnych systemach hamulcowych V.W. Mintex MB1679 były odpowiednie dla moich zacisków, ale jeśli twoje przednie pasują i trzymają klocki bez chybotania, powinny być prawidłowe. Oto typowa oferta Ebay:
Moje tylne klocki mają już te mosiężne wkładki, jedynym brakującym elementem jest na zdjęciu. Wyciągnąłem numer części z Eos 3.6l EPC i odniosłem się do niego, jest używany z przodu VW z tarczami przednimi/tylnymi 288 i 310 mm. Mój 3.2l ma przednie tarcze 288 mm, więc te srebrne klipsy sprężynowe zostaną po prostu usunięte i użyte na tylnych zaciskach. Nie będę ich potrzebował z przodu. Przód ma inne klipsy mocujące Golf R, jak pokazano na zdjęciu.
 

Attachments

#26 ·
W przeszłości zauważyłem, że tłoczki i prowadnice zacisków V.W mają tendencję do blokowania się w samochodach o niskim przebiegu, a sprawdzenie ich wszystkich i naprawa tych, które się blokują, robi ogromną różnicę w hamowaniu. Nienawidzę tańszych, samonastawnych 2-tłoczkowych zacisków V.W, które blokują się przy rzadkim użytkowaniu, co widać po nierównomiernym zużyciu klocków po obu stronach tarczy.

Moim zdaniem najlepsze hamulce, które rzadziej się blokują i mają lepsze centrowanie klocków, to droższe, stałe zaciski wielotłoczkowe. Myślę, że dlatego niektórzy rozważają zaciski Porsche 4-tłoczkowe, jeśli rozmiar koła na to pozwala?
 
#27 ·
W przeszłości zauważyłem, że tłoczki i prowadnice zacisków V.W mają tendencję do blokowania się w samochodach o niskim przebiegu, a sprawdzenie ich wszystkich i naprawa tych, które się blokują, robi ogromną różnicę w hamowaniu. Nienawidzę tańszych, samonastawnych 2-tłoczkowych zacisków V.W, które blokują się przy rzadkim użytkowaniu, co widać po nierównomiernym zużyciu klocków po obu stronach tarczy. Jeśli uważasz, że Twoje hamulce nie są dobre dla wagi samochodu, czy nie powinieneś mieć wysokiego zużycia klocków i tarcz?

IMHO najlepsze hamulce, które rzadziej się blokują i mają lepsze centrowanie klocków, to droższe, stałe zaciski wielotłoczkowe. Myślę, że dlatego niektórzy patrzą na 4-tłoczkowe zaciski Porsche, jeśli rozmiar koła może je pomieścić, zamiast połowicznej poprawy za pomocą części V.W?
Tak, Darkside oferuje 4-tłoczkowe zaciski Porsche z tarczami i klockami 345 mm, ale kosztują one 1050,00 £ bez VAT. Pytałem o zaciski R32, ponieważ wydają się być znacznie tańsze.
 
#34 ·
Z rozmów z ludźmi wynika, że hamulce Macan również nie są warte zachodu, ponieważ pod względem osiągów nie są o wiele lepsze.
Kiedy zaczynasz bawić się układami hamulcowymi, musisz również przyjrzeć się serwomechanizmowi hamulcowemu i przełożeniom otworu głównego cylindra. Wiele osób wymienia części, zwiększając powierzchnię klocków i rozmiar wirnika, zachowując istniejącą hydraulikę. Wymagają one większej siły wspomagania na większych klockach przy tym samym nacisku na pedał. Samochód może sprawiać wrażenie, że hamulce mają mniejszą wydajność. Tak nie jest, ale potrzebujesz większego nacisku na pedał. A kiedy zaczynasz majstrować przy siłownikach głównych, oprogramowanie układowe ABS kontrolujące hamowanie awaryjne musi się zmienić.
 
#35 ·
Kiedy zaczynasz bawić się układami hamulcowymi, musisz również przyjrzeć się przełożeniom serwomechanizmu hamulcowego i otworu głównego cylindra, a także równowadze siły hamowania przód-tył.

Wiele osób wymienia części, zwiększając powierzchnię klocków i rozmiar tarcz, zachowując istniejącą hydraulikę. Wymagają one większej siły serwa na większych klockach przy tym samym nacisku na pedał. Samochód może sprawiać wrażenie, że hamulce mają mniejszą wydajność. Tak nie jest, ale potrzebujesz większego nacisku na pedał. A kiedy zaczniesz majstrować przy głównych cylindrach, oprogramowanie układowe ABS kontrolujące hamowanie awaryjne musi ulec zmianie.
Jak już wspomniałem w moim poprzednim poście o potrzebnych częściach.......

Pompa hamulcowa w EOS jest taka sama jak w MKVI Golf R. R32 jest inny
Wzmacniacz hamulców i zbiornik płynu w EOS są takie same jak w R32. Nie ma potrzeby aktualizacji


MKVI Golf R i R32 używają tych samych zacisków/tarcz, tylko w innym kolorze.
 
#40 ·
Gdyby ktoś miał nikczemny powód, by przemalować samochód, byłby na tyle sprytny, by usunąć naklejkę? MY07 EOS nigdy nie miał naklejek na samochodzie, chociaż dokładnie szukałem wokół szczelin, słupków drzwi i pod progami w poszukiwaniu dowodów przed zakupem.
 
#43 ·
Jeśli przechodzisz z braku przycisków radiowych na przyciski radiowe, możesz potrzebować innego pierścienia kontaktowego. Osobiście zamieniłem moją istniejącą kierownicę z łopatkami zmiany biegów i przyciskami radiowymi na kierownicę GTI. Nie miała ona przycisków radiowych, więc przeniosłem moje przyciski radiowe na kierownicę GTI i małą skrzynkę sterującą. GTI miało łopatki zmiany biegów, więc w moim przypadku było to tylko kwestią zamiany kilku części i instalacji. Jeśli chodzi o kodowanie, możesz poszukać na forach Mk5, ponieważ wiem, że tego rodzaju zamiana była robiona wiele razy, więc potrzebne informacje są tam. Prawdopodobnie nie znajdziesz ich szukając na forum EOS.
Tak, wciąż nie skończyłem mojego projektu kierownicy GTI. Po prostu uruchamiam ją bez zasilania. Nadal kręci kierownicą lol, myślę, że potrzebujesz nowej sprężyny zegarowej, przewodu do poduszki powietrznej, wierzę również.