Volkswagen Eos Forum banner

Kofferdeksel hulp; Vast gesloten

4 reading
45K views 26 replies 11 participants last post by  voxmagna  
#1 ·
Mijn kofferbak van mijn EOS uit 2007 zit vast. Mijn armen reiken niet tot de noodontgrendeling achterin. De kofferbak lijkt niet helemaal gesloten te zijn, maar denkt van wel, dus gaat hij niet open. Ik heb dit anderen zien overkomen, maar ik heb de oplossing niet gezien. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Bedankt,
-stacy

#2 ·
Ik heb mijn handleiding niet bij de hand, maar als de achterklep niet correct heeft gewerkt, staat er in het boek een procedure om de achterklep handmatig te sluiten. Dit houdt in dat je de handgreep van de achterklep probeert te gebruiken, beide deuren opent en de ontsteking aan en uit zet om de elektrische sluiting weer te laten werken.

#3 ·
Ik weet niet of dit zal helpen of de situatie erger zal maken (zoals het opnieuw moeten invoeren van de radiocode), maar als ik de batterij een paar keer heb losgekoppeld/aangesloten, klikken alle sloten over het algemeen om te openen. Je zou dit kunnen proberen met iemand die zachtjes neerwaartse handdruk uitoefent of op de kofferbak drukt en optilt, wat de vergrendeling zou kunnen vrijmaken. Maar eenmaal open, moet je het probleem oplossen of de manier vinden om het handmatig te ontgrendelen.

Als er iets in het mechanisme vastzit, voorkomt de elektronische overbelastingsmonitor dat de motor loslaat.

#4 ·
Had een paar maanden geleden hetzelfde probleem. Bracht de mijne naar Robinsons, de lokale VW-dealer. Ze vertelden me dat het een breuk in de kabelboom was en rekenden me ÂŁ300,00 voor een reparatie !! :(:(:(

#8 ·
OPLOSSING: Ik heb mijn neefje (een kind dat klein genoeg is om door de doorvoer te klimmen) geleend en hij heeft de noodontgrendeling getrokken. Bedankt voor het advies hier!
Waar is de noodontgrendeling van de kofferbak, voor het geval dat iemand anders het moet weten?

Is deze toegankelijk zonder de binnenste plastic bekleding te verwijderen?
Eigenlijk is de oplossing veel eenvoudiger dan dat, als je de noodontgrendeling van de kofferbak wilt trekken, hoef je alleen maar het doorvoerpaneel in de achterbank te verwijderen en aan de grote rode ring te trekken die je aan de onderkant van de doorvoer ziet!

#10 ·
Bedankt. Is de doorvoer gemakkelijk te verwijderen?

Toen we de EOS voor het eerst kregen, stopte ik de sleutel erin en rommelde ermee, maar kreeg hem er nooit uit. :confused:
Eigenlijk is de oplossing veel eenvoudiger dan dat, als je de noodontgrendeling van de kofferbak/kofferbak wilt trekken, hoef je alleen maar het doorvoerpaneel in de achterbank te verwijderen en de grote rode ring te trekken die je onderaan de doorvoer ziet!
De doorvoer eruit gehaald (sleuf voor de sleutel verticaal) en jawel, de rode ontgrendelingsring zit er. Maar het is een vrij dunne draad en kan breken als de ontgrendeling vastzit en je te hard trekt! Het beste is om iemand de achterklep voorzichtig naar beneden te laten drukken tijdens het trekken:

#11 ·
Achterklep zit vast

Dankzij eerdere opmerkingen heb ik de kofferbak kunnen openen - hij zat noch open noch dicht. Met een vrouw om op te leunen en mij die aan de handmatige ring in de pop-out trok, sloot hij. Ik moest toen het dak openen en het kofferbakmechanisme stemde er toen mee in om goed te werken.

#12 ·
Hallo allemaal,

Is er een manier om een kofferbak te openen die niet elektrisch of met de handmatige trek in de skiluik opengaat?

Lang verhaal kort - het begon allemaal met het plaatsen van een aftermarket achteruitrijcamera.

Nadat ik het zelf had geprobeerd en geen beeld kreeg, bracht ik het naar een garage waar de man zei dat het een uur werk zou zijn en ÂŁ40.

Niet slecht dacht ik, dus boekte ik het in. Oh man - dat was een vergissing.

Bracht het naar de garage en wachtte met de auto. 2 1/2 uur later komt de man naar buiten, vertelde me dat het een ingewikkelder klus was dan hij dacht en 1 1/2 uur in rekening zou brengen, dus ÂŁ70. Toen zei hij dat er een dashboardlampje brandde met de melding dat de kofferbak openstond, maar hij verzekerde dat dit niet zo was en dat ik het opnieuw moest boeken om het te laten bekijken.

Ik race weg om mijn wederhelft van het werk op te halen, kom thuis en de kofferbak gaat niet open, wat ik ook probeer. Om het nog erger te maken, werkt mijn achteruitrijlicht ook niet?

Dus terug naar mijn oorspronkelijke vraag: is er een andere manier om de kofferbak te openen? Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken na het bekijken van deze forums. Er is geen reden dat het dakgerelateerd is - ik denk dat de monteur mogelijk de plastic slotvoering van de kofferbak niet perfect heeft aangebracht en dat deze vastzit in een niet-vergrendelde of open toestand.

Ik heb natuurlijk de garage teruggebeld, maar ze zeggen dat ze vol zitten en er pas in het weekend naar kunnen kijken. Om een of andere vreemde reden ben ik ook een beetje het vertrouwen in hen kwijtgeraakt.

Ik koppel momenteel de accuaarde los als ik lange tijd parkeer, omdat het kofferbaklicht niet uitgaat en een lege accu alles is wat ik nodig heb. :0

Lang bericht weet ik, maar dacht dat je de ironie zou waarderen. Auto gaat voor een triviale klus - escaleert in een enorme pijn in de kont?

#14 · (Edited)
Er is iets belangrijks om te begrijpen over dit probleem, dat ontbreekt in de thread:

1. Als de achterklep niet kan worden geopend met de rode noodontgrendeling, die met enige spanning lijkt te trekken, is de fout waarschijnlijk niet het slot. Ik heb mijn slot een paar keer uit elkaar gehad en als de trekdraad trekt, verbindt deze rechtstreeks met een ontgrendelingshendel in het slot en er kan niet veel misgaan.

2. Als de achterklep niet kan worden geopend met de noodontgrendeling, dan is het meest waarschijnlijke probleem dat de laatste daksluiting niet correct is voltooid en de 'C'-klauwen de achterklep nog steeds vasthouden. :( Er is een aanwijzing als je zei dat het achterlicht brandt, wat suggereert dat de klep van het slot is opgetild, waardoor het licht aangaat, maar wordt tegengehouden door de C-klauwen. Kijk door het skiluik met een zaklamp en controleer of de 2 klauwen aan de achterkant gesloten zijn over de chromen sluitlussen, terwijl beide open zouden moeten zijn. :confused: Maar men kan niet negeren dat ze iets hebben verknald door hun elektrische verbindingen te maken?

Er is hier genoeg van mij en anderen als je zoekt naar C-klauwen. Als je een speciale auto zoals de EOS naar een garage brengt, zien ze er maar heel weinig en vinden ze het heerlijk om yo-yo's te spelen en het dak te YouTuben. naar hun vrienden. De volgende keer dat je hem ergens naartoe brengt, trek je de dakschakelaar eruit en koppel je hem tijdelijk los!

Het probleem was niet de auto, maar het falen van degenen die je vertrouwde om de klus te klaren, omdat ze de complexiteit van het EOS-ontwerp niet begrepen toen ze probeerden niet door V.W goedgekeurde accessoires te monteren!

#22 ·
Er is iets belangrijks om te begrijpen over dit probleem, dat ontbreekt in de thread: 1. Als de achterklep niet kan worden geopend met de rode noodontgrendeling, die met enige spanning lijkt te trekken, is de fout waarschijnlijk niet het slot. Ik heb mijn slot een paar keer uit elkaar gehaald en zolang de trekdraad trekt, is deze direct verbonden met een ontgrendelingshendel in het slot en er kan niet veel misgaan. 2. Als de achterklep niet kan worden geopend met de noodontgrendeling, dan is het meest waarschijnlijke probleem dat de laatste daksluiting niet correct is voltooid en de 'C'-klauwen de achterklep nog steeds vasthouden. :( Er is een aanwijzing als je zei dat het achterlicht brandt, wat suggereert dat de klep van het slot is getild, waardoor het licht aangaat, maar wordt tegengehouden door de C-klauwen. Kijk door het skigat met een zaklamp en controleer of de 2 klauwen aan de achterkant gesloten zijn over de chromen sluitlussen, terwijl beide open zouden moeten zijn. :confused: Maar men kan niet negeren dat ze iets hebben verknald door hun elektrische verbindingen te maken? Hier is genoeg van mij en anderen als je zoekt naar C-klauwen. Als je een speciale auto zoals de EOS naar een garage brengt, zien ze er maar heel weinig en vinden ze het heerlijk om yo-yo's te spelen en het dak te YouTuben. naar hun vrienden. De volgende keer dat je hem ergens naartoe brengt, trek je de dakschakelaar eruit en koppel je hem tijdelijk los! Het probleem was niet de auto, maar het falen van degenen die je vertrouwde om de klus te klaren, omdat ze de complexiteit van het EOS-ontwerp niet begrepen toen ze probeerden niet door V.W goedgekeurde accessoires te monteren! .
Hallo! Is er een oplossing als de c-klauwen beide open zijn en de noodontgrendeling nog steeds niet werkt?

#15 · (Edited)
Bedankt voor de reactie Voxmagna.

Ik worstelde om mijn hoofd door de skiluik in een hoek te kunnen steken om te zien wat er aan de hand was en precies te weten waar ik naar op zoek ben. Ik zal proberen morgen nog eens te kijken.

U had gelijk met uw aanname dat het dak niet volledig gesloten is, want ik kan het een beetje omhoog wrikken en mijn vingers net onder de randen over beide achterlichtclusters krijgen, waarbij het een beetje meegeeft. Als ik dat kan doen, zou dat dan niet betekenen dat de c-klemmen ontgrendeld moeten zijn?

Ik heb een paar berichten gezien die de c-klemmen van bovenaf laten zien met de kofferbak open, maar niet vanuit de hoek waar ik ze vandaan probeer te vinden?

Niets is ooit gemakkelijk, lol.

Oh, en ja, ze moeten de verbindingen ergens verprutst hebben, want nu werkt mijn achteruitrijlicht niet?

#16 ·
Het probleem met deze quickfit accessoire mensen is dat ze ervan uitgaan dat alle auto's hetzelfde zijn en dat een procedure die voor de ene auto werkt, voor alle auto's werkt. :( Sommige achterlichten op de EOS worden elektronisch aangestuurd door modules. Het is niet zoals vroeger, toen 12 volt van de batterij gewoon via schakelaars naar de lichten werd bedraad. Nu heb je elektronische modulatie, leds en elektronische bewaking van defecte lampen.

Ze willen de stroom van de achteruitrijlichten gebruiken als een simpele trigger voor de camera. Als je onderzoek doet naar deze camera's, worden sommige duurdere camera's verkocht met een Canbus-besturingsmodule. Deze hebben geen bedrade verbinding met de lichten of de achteruitrijschakelaar of verbinding met bedrading in de kofferbak nodig en gebruiken de 'woorden' die via de bus worden verzonden om de camera te bedienen. De gemakkelijkste plek om een CanBus-paar te vinden, is aan de achterkant van de radio.

Ja, het is allemaal behoorlijk grijs en zwart in een gesloten kofferbak. Ik gebruik een 500 watt halogeen werklamp voor een korte tijd. Je zou eerst de chromen vergrendelingslussen op het deksel moeten zien. Ik vroeg me ooit af of ik hun zwarte C-klauwen wit moest schilderen, maar nu weet ik waar ze zijn. :)

#19 ·
Als je in het forum zoekt naar "Achteruitrijcamera", krijg je veel threads te zien over hoe je een camera correct installeert.

#20 ·
Een manier om dit te doen, is om de draad van de accessoire-aansluiting naar de zijkant van de auto te voeren, dan omhoog en achter de zijbekleding en door naar de kofferbak - als u kijkt hoe het dak wordt opgeborgen, kunt u beoordelen of er ruimte is waar de dakrails lopen voor een extra draad die zorgvuldig op de juiste plaats is bevestigd. Dat kan voor u werken, omdat die holte helemaal open is in de kofferbak. Anders moet u mogelijk de achterbank verwijderen om een handig gat of rubberen stop te vinden om van de achterbank naar de kofferbak te gaan.

#21 ·
Zoals David44 zegt, hebben anderen hier al eerder achteruitrijcamera's gemonteerd, maar ik kan begrijpen dat aftermarket-camera's anders kunnen zijn, vooral als oude ontwerpen niet bedoeld waren voor moderne voertuigen die zijn uitgerust met gemoduleerde led-verlichting.

Voor zover ik begrijp, heeft een achteruitrijcamera alleen geschakelde stroom nodig wanneer de ontsteking aan staat, een signaal- of triggerdraad van een standaard achteruitrijlicht of achteruitrijschakelaar op de versnellingspook en een composiet video-ingang naar een head unit die ook weet wanneer de achteruit is geselecteerd om het display naar de camera te schakelen. De stroom- en triggerdraad kunnen worden gecombineerd als ze worden aangesloten op een standaard gloeilamp.

En hier zijn de mogelijke valkuilen om een schijnbaar eenvoudige zaak te bereiken:

1. Als V.W. led-achteruitrijlampen gebruikt, kunnen deze worden aangestuurd met elektronische modulatiesignalen die niet compatibel zijn met wat een aftermarket-camera kan verwachten. Maar met een eenvoudig extra circuit kan dat worden omzeild. Dit circuit zou stroom krijgen van een contact-aan-schakelaarbron en een 'triggerdraad' gebruiken die geen stroom verbruikt en is aangesloten op het led-achteruitrijlicht.

2. Met een standaard gloeilamp achteruitrijlicht, kan de camerastroom en het achteruit 'aan'-signaal slechts een stroomdraad zijn die is aangesloten op de achteruitrijlamp zelf. De camerastroom is klein en kan de bewaking van lampstoringen niet verstoren. Maar als een lamp led-gemoduleerd is, zou het aansluiten van iets dat zo werkt een ramp zijn voor dingen die verkeerd gaan.

3. De meeste head units, zelfs OE, gebruiken Canbus-signalen om het achteruitrijlicht aan te zetten. Dit wordt gebruikt voor de achteruitrijsensoren en om het display naar de camera video-ingang te schakelen. Achteruitrijsensoren zijn echter uitgeschakeld als een trekhaak is aangesloten. Als je heel veel geluk hebt, hebben sommige head units mogelijk al een stroomuitgang om een achteruitrijcamera aan te sluiten. Dit is de beste optie omdat er alleen bedrading van de camera naar de head unit nodig is en er niets in de kofferbak hoeft te worden aangesloten.

Voordat ik me stort op draadtaps op draden zonder te weten wat ze echt doen, zou ik eerst de klemmenstrook voor de head unit controleren en kijken welke opties er zijn, want 3. hierboven is de slimste installatie. Dan zou ik kijken wat de aftermarket-camera nodig heeft. Als deze alleen met een paar stroomdraden wordt geleverd, werkt deze waarschijnlijk niet aangesloten op een led-achterlicht. Als deze wordt geleverd met een paar stroomdraden en een derde 'trigger'-draad, heeft de ontwerper er misschien over nagedacht dat deze met leds werkt.

PS: V.W. lijkt zijn logica voor accessoires-stopcontacten op latere voertuigen te hebben veranderd. Stopcontacten op oudere voertuigen werden met de ontsteking geschakeld, maar met de vraag om draagbare apparaten op te laden, kunnen latere voertuigen hun stopcontacten permanent aan hebben met de ontsteking uit.

#23 ·
Noodontgrendeling 'Werkt niet' kan meer dan één ding zijn. Als de trekdraad beschadigd en gebroken is, werkt hij zeker niet. De trekdraad trekt aan een mechanische vergrendeling in het bovenste slot, waardoor de veergeladen vergrendeling overrolt en loskomt van de vergrendelingsstang. Helaas is deze slotveer erg licht en zelfs als de vergrendeling door de draad wordt losgemaakt, voorkomt neerwaartse spanning op de vergrendelingshaak en de neerwaartse motor dat deze overrolt om te openen. De enige kans is om hard op het kofferdeksel te duwen terwijl iemand anders de noodontgrendeling voorzichtig aantrekt. NB De noodontgrendeling trekt niet tegen een enorme veer, het is een kleine hendelvergrendeling in het slot! Er kan een weg zijn via de embleemklep, maar ik ben er nog nooit geweest en vermoed dat er iets vernietigd moet worden?

#24 ·
Ik kon mijn mod. voor uw situatie pas vandaag testen. Het gaat alleen over uw type probleem wanneer de hoekklauwen C van het kofferdeksel open zijn en het deksel vergrendeld wordt gehouden door de centrale vergrendeling. Ik zal dat kwalificeren en eraan toevoegen dat de vergrendelingssolenoidmotor en de bedrading nog steeds goed moeten zijn.

Als het deksel vergrendeld is, is de enige plek waar u toegang hebt tot de bedrading van de vergrendelingsmotor de kabelboom op een stekker achter het dashboardkastje, die de 'comfortmodule' bevat. Deze doet meestal het vergrendelen en ontgrendelen van het deksel, maar niet het omhoog/omlaag trekken. Het verwijderen van het dashboardkastje is niet moeilijk. Als u de mod. leest (er zijn er 2), is het misschien iets anders om te proberen:

Toen de kofferbak normaal vergrendeld was, bediende ik mijn schakelaar een seconde en het deksel ging open terwijl de neerhaalmotor hoorbaar zoemde.

#26 ·
Hallo,
Ik ben de eigenaar van een Eos uit 2010. Er is iets dat mijn batterij leegtrekt. De dealer heeft de batterij twee keer vervangen en een stroomtest uitgevoerd. Ze zeiden dat mijn brandstoftanksensor de oorzaak was van de leegloop, dus hebben ze deze vervangen. Mijn batterij is nog steeds leeg nadat de auto een dag heeft stilgestaan. Ik ben niet op de hoogte van aftermarket-aanpassingen aan de auto. Ik heb hem pas een maand geleden van een meneer gekocht. Suggesties? Bedankt, Michael

#27 · (Edited)
Off-topic vraag die geen verband houdt met het vergrendelingsdraad van de kofferbak en die anderen in verwarring zal brengen.
Mijn batterij wordt door iets leeggetrokken.
Open 's nachts de skiluik en zorg er na het vergrendelen van de auto voor dat het kofferbaklicht niet brandt?
U had de dealer moeten vragen welke stroomafname ze hebben gemeten toen ze uw auto testten. Er is altijd een kleine stroomafname. Als ze zeggen dat ze nul/nada hebben gemeten, dan hebben ze het niet correct gedaan of hebben ze niet aan de accupolen gemeten. Ik zou de auto terugbrengen en hen vertellen dat de fout er nog steeds is. Een goede, volledig opgeladen batterij die 's nachts leegloopt, is een zeer groot stroomlek.

Ik heb er nog nooit van gehoord en weinig technici zouden slim genoeg zijn om dit te overwegen: Terwijl de motorkap tijdens het testen openstaat, is het ruitenwissersysteem uitgeschakeld. Als er een storing is in het ruitenwissercircuit, meten ze mogelijk pas een stroomafname ervan als de motorkap gesloten is.